Spółki z grupy Pesa wygrały przetargi na naprawy 4. poziomu utrzymania pojazdów Kolei Śląskich EN57AKŚ, EN71AKŚ oraz Elfów. Przewoźnik rozpisał już kolejny przetarg, na naprawę P4 składu Impuls.
ASO Mieczkowski wykluczonyPrzed miesiącem
niespodziewanie okazało się, że w dużym przetargu na naprawy na 4. poziomie elektrycznych zespołów trakcyjnych z serii EN57AKŚ oraz EN71AKŚ najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ASO Mieczkowski – na kwotę 19,65 mln zł brutto. We wczorajszym rozstrzygnięciu przewoźnik odrzucił jednak jej ofertę i jako najkorzystniejszą wybrał kolejną, złożoną przez ZNTK "Mińsk Mazowiecki" z grupy Pesa, wartą 20,4 mln zł.
– Firma ASO Mieczkowski została wykluczona z przetargu ze względu na niespełnienie wymogów formalnych. Taka była również decyzja Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie –
informuje "RK" Magdalena Iwańska z Kolei Śląskich. Trzecia oferta – z Newagu, była prawie dwukrotnie droższa. Zestawienie ofert
można znaleźć tutaj.
Łącznie prace obejmą siedem składów. Do zrealizowania remontu dla każdego pojazdu serii EN71AKŚ o numerach 100 i 101 wykonawca będzie miał 60 dni kalendarzowych. Z kolei dla pojazdów serii EN57AKŚ o numerach 223, 730, 1178, 1533 i 1563, wykonawca będzie miał 45 dni kalendarzowych. Prace powinny zostać wykonane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku.
Pesa naprawi ElfyZamówienie od Kolei Śląskich uda się pozyskać również głównej spółce z grupy Pesa. Chodzi o postępowanie na usługę naprawy 4. poziomu utrzymania 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 27Web Pesa Elf wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
Pisaliśmy o nim tutaj.
Pesa Bydgoszcz złożyła jedyną ofertę w tym postępowaniu i choć przekroczyła ona określony na 28,29 mln zł brutto (plus 492 tys. w prawie opcji) kosztorys, przewoźnik zdecydował się na zwiększenie kwoty zamówienia i zaakceptowanie propozycji. Opiewa ona na 29,52 mln zł brutto plus 4,1 mln zł za prace opcjonalne. Umowa ma zostać podpisana w ciągu trzech dni.
Nowy przetarg – na jeden ImpulsKoleje Śląskie ogłosiły już kolejne zamówienie – na usługę naprawy 4. poziomu utrzymania jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego typu 35WE Impuls o numerze 007 wraz z dostosowaniem systemu informacji pasażerskiej do obowiązujących przepisów prawa. Chce na to przeznaczyć 3,695 mln zł netto. Cena zadecyduje o wyborze tylko w 60 procentach, pozostałe 40 procent wykonawca otrzyma za wydłużenie terminu obowiązywania gwarancji. Naprawa ma zostać przeprowadzona do końca listopada tego roku.