NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Koleje Mazowieckie inwestują w uczniów klas kolejowych

| inf. prasowa 05.09.2017 45

Koleje Mazowieckie inwestują w uczniów klas kolejowych
Fot. Koleje Mazowieckie
Dziś rano w szkołach całej Polski zabrzmiał pierwszy w tym roku szkolnym dzwonek. Nie inaczej było w Zespole Szkół im. Stanisława Wysockiego, dawnej Kolejówce, a także w pozostałych szkołach, z którymi współpracują Koleje Mazowieckie: w Zespole Szkół im. K.K. Baczyńskiego w Tłuszczu oraz Zespole Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Teresinie.
Stało się już tradycją, że uczniom z Zespołu Szkół im. Stanisława Wysockiego pierwszego dnia szkoły towarzyszą przedstawiciele Kolei Mazowieckich. Z dawną Kolejówką spółka jest związana od 2006 r., kiedy to objęła patronat nad klasą o profilu technik elektroenergetyk transportu szynowego. Przez kolejne lata uczniowie tej klasy odbywali praktyki zawodowe, które były możliwością zdobycia wiedzy praktycznej od fachowców. Z czasem Koleje Mazowieckie, dla promocji zawodów kolejowych, a także dla zapełnienia luki pokoleniowej wśród osób wykonujących zawody kolejowe, poszerzyła grono szkół, z którymi współpracuje. W kwietniu 2013 r. Porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju kształcenia w zawodach związanych z kolejnictwem uczniów szkół ponadgimnazjalnych spółka podpisała z Powiatem Wołomińskim. Trzy lata później podobne porozumienie zostało podpisane z Zespołem Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Teresinie.

Podczas uroczystego rozpoczęcia roku szkolnego 2017/2018 w Zespole Szkół im. Stanisława Wysockiego w Warszawie Koleje Mazowieckie reprezentowali Robert Stępień, prezes zarządu, oraz Piotr Wakuła, dyrektor Biura Eksploatacyjno-Technicznego – absolwent tej szkoły.

– Bardzo się cieszę, że wśród uczniów i absolwentów tej szkoły jest coraz więcej ludzi, którzy wiążą swoją drogę zawodową z Kolejami Mazowieckimi. Jednak niezależnie od tego, że jesteście tutaj po to, żeby zdobywać naukę, po to, by jak najlepiej przygotowywać się do pewnych ról i funkcji społecznych, które będziecie pełnili w swoim życiu, pamiętajcie też, że tą nauką i edukacją jest też relacja między Wami, to, kogo poznajecie i z kim się przyjaźnicie. Takich wspaniałych dni i dobrych doświadczeń życzę Wam wszystkim – powiedział, zwracając się do uczniów, prezes Robert Stępień.

Początek roku był także okazją, by spotkać się z uczniami pierwszej klasy o profilu technik elektroenergetyk transportu szynowego oraz zachęcić ich, by swoje plany zawodowe związali właśnie z Kolejami Mazowieckimi.

– Jestem absolwentem tej szkoły i chętnie wracam myślami do czasu, kiedy siedziałem tam, gdzie Wy siedzicie dzisiaj. I patrząc z perspektywy czasu, myślę sobie, że chętnie bym się z Wami zamienił, bo teraz jest ten okres szans przed Wami. Pierwszoklasiści są dziś pewnie przerażeni, bo jeszcze nie wiedzą z kim i z czym się tu zetkną. Myślę jednak, że w tej szkole znajdziecie to, czego szukacie. Ja znalazłem. Warto inwestować w siebie i wykorzystać to, co inni chcą Wam tutaj przekazać. Życzę Wam sukcesów – powiedział uczniom dyrektor Piotr Wakuła.

Koleje Mazowieckie to spółka, która jako pierwsza podjęła współpracę na zasadzie patronatu, w ramach którego uczniowie klasy technik elektroenergetyk transportu szynowego mogą uczestniczyć w praktykach zawodowych odbywanych w Sekcjach Napraw i Eksploatacji Taboru. Tak samo jest w przypadku dwóch pozostałych szkół: Zespołu Szkół im. K.K. Baczyńskiego w Tłuszczu oraz Zespołu Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Teresinie. Najlepsi uczniowie mogą także starać się o stypendium przekazywane przez przewoźnika. Od tego roku uczeń, który osiągnie średnią przynajmniej 3,5, może być objęty programem stypendialnym. Jest to, poza prowadzonymi przez spółkę kursami na licencję i świadectwo maszynisty, jedno z działań podjętych przez Koleje Mazowieckie nie tylko dla niwelowania luki pokoleniowej w zawodach związanych z kolejnictwem, ale też dla odbudowania prestiżu zawodów kolejarskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (541)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (541)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS