NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Koleje francuskie w 2015: wyższe przychody, mniejszy zysk

| lk, Rynek Kolejowy 16.03.2016 0

Koleje francuskie w 2015: wyższe przychody, mniejszy zysk
fot. Wikimedia
Francuskie koleje państwowe (SNCF) osiągnęły 5% wzrost przychodów w 2015 r. ale zysk EBIDTA w tym czasie spadł o 4,6% do 4,4 mld euro.
Przychody SNCF w 2015 r. wyniosły 32,4 mld euro a zysk operacyjny spadł z 1,76 do 1,26 mld euro. W 2015 r. koleje francuskie wydały 8,2 mld euro na inwestycje, z czego 70% stanowiły środki własne spółki. 5,1 mld euro SNCF wydały na infrastrukturę, a 3,2 mld euro na projekty taborowe.

W 2015 r. zmodernizowano ponad 1000 km linii kolejowych i 409 przejazdów w sieci kolei francuskich. W 2016 r. SNCF planują wydać na inwestycje prawie 9 mld euro.

Segment przewozów pasażerskich zanotował 9% wzrostu przychodów i 0,4 % wzrostu pracy przewozowej, natomiast koleje towarowe miały 3% wzrostu pracy przewozowej. SNCF prognozują, że tanie linie dużych prędkości Ouigo zwiększa liczę pasażerów z 4,8 mln do 9,2 mln, co będzie związane z uruchomieniem ośmiu nowych połączeń Ouigo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

SNCF (0)
(0)

Więcej z regionu:

Francja (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

SNCF (0)
(0)

Wiecej z regionu:

Francja (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS