Z dniem 1 sierpnia przestanie funkcjonować system powiadamiania o utrudnieniach na trasach Kolei Dolnośląskich – iSMS. Zastąpi go bezpłatna aplikacja, którą należy pobrać na telefon – Mobilny Pasażer.
Dotychczasowe rozwiązanie iSMS informowało pasażerów o wszelkich utrudnieniach, które pojawiły się na wszystkich liniach Kolei Dolnośląskich. – Teraz to Państwo będą mogli dokonać wyboru i spersonalizować pobraną aplikację pod kątem swoich podróży i uczęszczanych linii. Aplikacja Mobilny Pasażer dostosuje się do Państwa preferencji. Wystarczy ustawić wybraną trasę, dni tygodnia oraz zakres godzinowy, a system będzie czuwał i powiadamiał, gdy Państwa pociąg będzie opóźniony – zachęca przewoźnik.
Informacje udostępniane w Mobilnym Pasażerze pochodzą bezpośrednio od przewoźników świadczących swoje usługi na poszczególnych relacjach, którzy wysyłają powiadomienia m.in. o zastępczej komunikacji, zmianach w rozkładzie jazdy, utrudnieniach oraz jeśli wyrażą Państwo zgodę o promocjach i aktualnych ofertach.
Za pośrednictwem aplikacji Mobilny Pasażer informują obecnie: Koleje Wielkopolskie, Polregio, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Łódzka Kolej Aglomeracyjna,
SKM Warszawa, a teraz do tego grona dołączają również Koleje Dolnośląskie.
– Aplikacja Mobilny Pasażer korzysta z informacji pochodzących z systemu SEPE. Dane te są udostępniane na podstawie umowy zawartej z PKP PLK oraz udzielonych zgód przewoźników na udostępnianie danych o rozkładzie jazdy. Mobilny Pasażer to nowa odsłona komunikatora iSMS, dzięki której pasażerowie dostają nowe, lepsze narzędzie ułatwiające codziennie podróże. Obecnie zarejestrowanych jest już kilkanaście tysięcy użytkowników – podsumowuje KD.