szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie będą miały nową halę do obsługi szynobusów

| Martyn Janduła 24.10.2016 53

Koleje Dolnośląskie będą miały nową halę do obsługi szynobusów
KŚ będą miały nową halę do obsługi bieżącej swoich pojazdówFot. Koleje Dolnośląskie
Przewoźnik zakończył już postępowanie przetargowe na budowę nowej hali do obsługi bieżącej pojazdów. Zamawiający chce, by budynek był przystosowany do jednoczesnej obsługi czterech szynobusów. W postępowaniu oferty złożyły trzy podmioty.
Koleje Dolnośląskie od września prowadziły przetarg na zaprojektowanie i budowę hali do obsługi codziennej szynobusów. Obiekt ma powstać na terenie położonym w rejonie ulic Pątnowskiej i Spokojnej w Legnicy – pomiędzy istniejącymi, czynnymi torowiskami kolejowymi.

Trzy oferty


Do zamawiającego wpłynęły 3 oferty. Oceniane były one pod kątem trzech kryteriów. Jednym z nich była cena, która stanowiła aż 85%. Z kolei termin wykonania inwestycji określono na 10%. Resztę punktów przetargowych, czyli 5%, uzyskać można było za okres gwarancyjny.

Za najkorzystniejszą ofertę Koleje Dolnośląskie uznały tę, złożoną przez Pre-Fabrykat z Karpacza, która uzyskała 95 pkt. Drugie w kolejności znalazło się konsorcjum firm EL-IN ze Skierniewic i Torkol z Tychów. Zaś trzecia oferta pochodzi od przedsiębiorstwa Agat.

Prawie 2,5 tys. m kwadratowych

Projektowany budynek hali ma być przeznaczony do prowadzenia bieżącej obsługi pociągów kolejowych – szynobusów. Jednocześnie w budynku mają być obsługiwane cztery pojazdy. Wszystkie cztery stanowiska do obsługi technicznej podwozia i wózków mają zostać wyposażone w kanały techniczne.

Cały obiekt ma być jednokondygnacyjny i mieć 2,45 tys. m kw. Ok. 2,1 tys. m kw. ma stanowić sama hala serwisowo-naprawcza, której długość wyniesie 105 m, a szerokość 27 m. Resztę stanowić mają pomieszczenia socjalne. Zamawiający wymaga, by wykonawca udzielił co najmniej 30-letniej gwarancji na trwałość konstrukcji budynków, 10-letnią – urządzeniom mechanicznym i elektrycznym. Zastrzeżono także w przetargu, że urządzenia technologiczne mają zapewniać użytkowanie w okresie nie krótszym niż 5 lat, a oprzyrządowanie i systemy sterowania – w okresie nie krótszym niż 3 lata.

Termin wykonania zamówienia określono na 30 kwietnia 2017 roku. Obiekt przy ul. Pątnowskiej w Legnicy będzie kosztował około 12 mln złotych i zostanie sfinansowany w pełni ze środków własnych samorządowej spółki.

Nie tylko hala

Warto przypomnieć, że przewoźnik prowadzi także postępowanie przetargowe na zakup 11 nowych ezt. To projekt realizowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Szczegółowa specyfikacja zamówienia nie została jeszcze opublikowana przez zamawiającego. Wiadomo natomiast, że szacowana wartość zakupu to 209 mln zł netto, a pojazdy mają dotrzeć do końca listopada 2017 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Legnica (85)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Legnica (85)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS