Przewoźnik zakończył już postępowanie przetargowe na budowę nowej hali do obsługi bieżącej pojazdów. Zamawiający chce, by budynek był przystosowany do jednoczesnej obsługi czterech szynobusów. W postępowaniu oferty złożyły trzy podmioty.
Koleje Dolnośląskie od września prowadziły przetarg na zaprojektowanie i budowę hali do obsługi codziennej szynobusów. Obiekt ma powstać na terenie położonym w rejonie ulic Pątnowskiej i Spokojnej w Legnicy – pomiędzy istniejącymi, czynnymi torowiskami kolejowymi.
Trzy ofertyDo zamawiającego wpłynęły 3 oferty. Oceniane były one pod kątem trzech kryteriów. Jednym z nich była cena, która stanowiła aż 85%. Z kolei termin wykonania inwestycji określono na 10%. Resztę punktów przetargowych, czyli 5%, uzyskać można było za okres gwarancyjny.
Za najkorzystniejszą ofertę Koleje Dolnośląskie uznały tę, złożoną przez Pre-Fabrykat z Karpacza, która uzyskała 95 pkt. Drugie w kolejności znalazło się konsorcjum firm EL-IN ze Skierniewic i Torkol z Tychów. Zaś trzecia oferta pochodzi od przedsiębiorstwa Agat.
Prawie 2,5 tys. m kwadratowychProjektowany budynek hali ma być przeznaczony do prowadzenia bieżącej obsługi pociągów kolejowych – szynobusów. Jednocześnie w budynku mają być obsługiwane cztery pojazdy. Wszystkie cztery stanowiska do obsługi technicznej podwozia i wózków mają zostać wyposażone w kanały techniczne.
Cały obiekt ma być jednokondygnacyjny i mieć 2,45 tys. m kw. Ok. 2,1 tys. m kw. ma stanowić sama hala serwisowo-naprawcza, której długość wyniesie 105 m, a szerokość 27 m. Resztę stanowić mają pomieszczenia socjalne. Zamawiający wymaga, by wykonawca udzielił co najmniej 30-letniej gwarancji na trwałość konstrukcji budynków, 10-letnią – urządzeniom mechanicznym i elektrycznym. Zastrzeżono także w przetargu, że urządzenia technologiczne mają zapewniać użytkowanie w okresie nie krótszym niż 5 lat, a oprzyrządowanie i systemy sterowania – w okresie nie krótszym niż 3 lata.
Termin wykonania zamówienia określono na 30 kwietnia 2017 roku. Obiekt przy ul. Pątnowskiej w Legnicy będzie kosztował około 12 mln złotych i zostanie sfinansowany w pełni ze środków własnych samorządowej spółki.
Nie tylko halaWarto przypomnieć, że przewoźnik prowadzi także postępowanie przetargowe
na zakup 11 nowych ezt. To projekt realizowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Szczegółowa specyfikacja zamówienia nie została jeszcze opublikowana przez zamawiającego. Wiadomo natomiast, że szacowana wartość zakupu to 209 mln zł netto, a pojazdy mają dotrzeć do końca listopada 2017 r.