Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej utrudnia rozwój konurbacji górnośląskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej utrudnia rozwój konurbacji górnośląskiej
Odseparowanie ruchu aglomeracyjnego na trasie do Gliwic, budowa drugiego toru na brakującym odcinku pomiędzy Katowicami i Rybnikiem, a jednocześnie – utworzenie obwodnicy towarowej z prawdziwego zdarzenia. To najbardziej palące problemy związane ze zbyt małą przepustowością tras kolejowych na terenie konurbacji górnośląskiej.

Wspólną trasą dla Kolei Śląskich i Pendolino jest 44-kilometrowy odcinek pomiędzy Katowicami i Zawierciem. W obecnym rozkładzie 2014/15 udało się uniknąć kolizji priorytetów przy tworzeniu rozkładów. Jednak nie sposób nie zauważyć, że osiągnięto to „na styk”. Dobre chęci i osiągnięcie (na razie) przez obu przewoźników zamierzonego celu to jednak nie jest jeszcze gwarancja sukcesu. W kolejnych latach należy się bowiem spodziewać zwłaszcza wzrastającego zapotrzebowania na sprawnie funkcjonującą kolej aglomeracyjną, co – nie tylko przecież zresztą w konurbacji górnośląskiej – skutkować powinno wzrostem liczby pociągów. A wówczas już, PLK nie będzie tak łatwo sprostać oczekiwaniom wszystkich operatorów. A w tle są przecież, także wciąż rosnące, oczekiwania przewoźników towarowych.

Konieczność rewitalizacji tras to nie wszystko. Zbliżające się – bądź co bądź – wielkimi krokami kolizje oczekiwań przewoźników pasażerskich i towarowych przy konstruowaniu rozkładów jazdy, wymagać będą podjęcia decyzji o budowie nowych odcinków torów szlakowych. W tym kontekście, absolutnie aktualne są postulaty zawarte w Master Planie dla Transportu Kolejowego do 2030 roku. Master Plan sygnalizował konieczność budowy nowych odcinków torów szlakowych pomiędzy Dąbrową Górniczą Ząbkowicami, Katowicami i Gliwicami, a także na odcinku Katowice – Katowice Ligota – Mikołów – Leszczyny, czyli na fragmencie trasy Katowice – Rybnik. Patrząc na obecną siatkę połączeń, wydaje się, że zasadne wydaje się być również przeanalizowanie konieczności budowy nowych odcinków torów szlakowych pomiędzy Dąbrową Górniczą Ząbkowicami i Zawierciem oraz pomiędzy Katowicami Ligotą i Tychami.

To tylko fragment artykułu, który został opublikowany w papierowym wydaniu "Rynku Kolejowego" (nr 1-2/2015). Najnowszy "RK" jest już dostępny w Empikach. Zapraszamy do zakupu!

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zaczynają się prace na linii Poznań – Wolsztyn

Infrastruktura

Zaczynają się prace na linii Poznań – Wolsztyn

Redakcja/inf. pras. 14 marca 2022

NIK za zniesieniem 5-proc. limitu waloryzacji kontraktów

Prawo i polityka

Nawet 47 mln zł za przebudowę wiaduktu w Kędzierzynie-Koźlu

Infrastruktura

Realizowane i planowane prace infrastrukturalne na Lubelszczyźnie

Infrastruktura

Zobacz również:

Zaczynają się prace na linii Poznań – Wolsztyn

Infrastruktura

Zaczynają się prace na linii Poznań – Wolsztyn

Redakcja/inf. pras. 14 marca 2022

NIK za zniesieniem 5-proc. limitu waloryzacji kontraktów

Prawo i polityka

Nawet 47 mln zł za przebudowę wiaduktu w Kędzierzynie-Koźlu

Infrastruktura

Realizowane i planowane prace infrastrukturalne na Lubelszczyźnie

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5