NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

KD i PolRegio dogadali się w sprawie seniorów

| inf. prasowa 06.03.2017 0

KD i PolRegio dogadali się w sprawie seniorów
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Polregio i Koleje Dolnośląskie ujednoliciły zniżki dla pasażerów po 60. roku życia i rozpoczęły wzajemne honorowanie takich ofert. Tańsze przejazdy dla seniorów oferują także pozostali przewoźnicy kolejowi.
W listopadzie 2016 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęła skarga dotycząca braku wzajemnego honorowania ofert dla seniorów pomiędzy Przewozami Regionalnymi i Kolejami Dolnośląskimi. Pasażerowie, którzy ukończyli 60 lat, podróżujący z błędnie wybraną ulgą musieli kupować nowy bilet. Dzięki interwencji UTK oraz współpracy PR i KD największa niedogodność w czasie przejazdów seniorów na Dolnym Śląsku została skutecznie wyeliminowana w styczniu 2017 r.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego ponad 1/5 mieszkańców Polski ma powyżej 60 lat. Każdy z nich może skorzystać ze specjalnych ofert zniżkowych przygotowanych przez spółki kolejowe. – Seniorzy nie kończą swojej aktywności wraz z przejściem na emeryturę. Jestem przekonany, że dzięki takim ofertom zwiększy się ich mobilność, a podróże kolejowe zyskają nowych sympatyków pośród seniorów – mówi Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Bilety kolejowe ze zniżką dla seniorów są ważne z dokumentem tożsamości potwierdzającym wiek. Na tej podstawie kontrolerzy mogą potwierdzić prawo do ulgi.

Więcej kolejowych informacji z Dolnego Śląska można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS