Koleje Wegierskie MÁV-Start zdecydowały się na kolejne już zamówienie u szwajcarskiego producenta taboru – firmy Stadler. Tym razem Węgrzy zamówili 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych. MÁV-Start to jeden z dwóch węgierskich przewoźników, którzy dysponują pociągami Flirt.
W przetargu na dostawę 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych Stadler nie miał dużej konkurencji, bo poza szwajcarską firmą startował tylko jeden podmiot. Wiadomo, że zamówione pociągi będą przeznaczone do obsługi tras aglomeracyjnych. Będą to pociągi zestawione z czterech członów.
Ze względu na konieczność szybkiego wydania i rozliczenia pieniędzy przeznaczonych na zakup taboru, sześć spośród zamówionych pociągów producent będzie musiał dostarczyć na Węgry jeszcze w tym roku. Pieniądze na realizację zakupów taborowych przyznano kolejarzom w marcu tego roku. Zakupy realizowane są w ramach dwóch różnych aplikacji o środki unijne, a termin wydatkowania środków w ramach pierwszej aplikacji mija właśnie z końcem 2015 roku.
Z racji, że ezt Flirt już od dawna kursują po węgierskich torach, wszelkie procedury będą znacznie szybsze i prostsze. W pierwszych dniach lipca nastąpi podpisanie kontraktu, aby producent jak najszybciej musiał zająć się jego realizacją.
Nowy kontrakt zwiększy liczbę pociągów Flirt na terytorium Węgier. W ramach wcześniejszych umów firma MÁV-Start zamówiła 102 pojazdy Flirt, z czego ponad 90 jest już w eksploatacji na terenie kraju. Wcześniejsze kontrakty zostaną zamknięte do września tego roku. Nowy kontrakt spowoduje, że Koleje Węgierskie będą mieć łącznie 123 ezt Flirt. Poza państwowym przewoźnikiem, na Węgrzech przewozy prowadzi również firma GYSEV. Ona również postawiła na pociągi Flirt, których zamówiła 10.
Do tej pory pociągi Flirt na terenie Węgier przejechały już łącznie ponad 80 mln kilometrów.