Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jeszcze w marcu wagony Talgo trafią na badania do Polski?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-03-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jeszcze w marcu wagony Talgo trafią na badania do Polski?
Pod koniec 2015 roku po raz pierwszy w trasę ma wyruszyć skład Talgo w relacji Moskwa - Berlin. Do tej pory testy wagonów ze specjalnym systemem automatycznej zmiany rozstawu kół trwały w Rosji i w Niemczech. Teraz rosyjskie media zapowiadają, że wagony w kolejnych dniach trafią do Polski, a Instytut Kolejnictwa potwierdza, że wagony trafią na polskie tory "w najbliższej przyszłości".

Jak poinformował internetowy kanał telewizyjny Kolei Rosyjskich "rzdtv", w przyszłym tygodniu do Polski trafi skład Talgo na testy dopuszczające do ruchu pociągi z systemem automatycznej zmiany rozstawu kół. Tymczasem dobiegają końca testy wagonów Talgo w Niemczech. Trafiły one tam w sierpniu 2014 roku. Do Polski trafi najprawdopodobniej ten sam skład, który testowano na terenie Niemiec.

Zastępca dyrektora ds. studiów i projektów badawczych w Instytucie Kolejnictwa Andrzej Massel potwierdził w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że badania są planowane. - Zamierzamy rozpocząć badania w najbliższej przyszłości. Badania wagonów Talgo będą prowadzone na torze doświadczalnym w Żmigrodzie, a także w obszarze infrastruktury Polskich Linii Kolejowych - potwierdził Andrzej Massel. Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", badania ruszą jeszcze w marcu.

Białoruś już prawie gotowa

Specjaliści z Kolei Białoruskich i inżynierowie z hiszpańskiej firmy Talgo zainstalowali już w Brześciu specjalny tor z systemem do zmiany rozstawu kół w pociągach. Instalacja wymagała przebudowy torów, systemu sterowania oraz instalacji wyposażenia elektrycznego. Projekt jest wdrażany wspólnie przez Koleje Białoruskie i Koleje Rosyjskie. Dzięki systemowi, koła pociągu z rozstawu szerokotorowego na normalnotorowy i odwrotnie będą przechodziły płynnie w trakcie powolnej jazdy. Rozwiązanie spowoduje, że zmiana rozstawu kół i odprawa celna powinny potrwać nie dłużej niż 30 min. Do końca marca system powinien mieć niezbędne certyfikaty dopuszczające go do eksploatacji.

Talgo w dwóch wersjach

Całe zamówienie Kolei Rosyjskich obejmuje 7 składów.. Cztery spośród siedmiu zamówionych pociągów zostaną skierowane do obsługi linii Moskwa - Niżny Nowogród. Pozostałe trzy pociągi będą przystosowane do jazdy po torze o rozstawie szyn zarówno 1520, jak i 1435 mm. Pociągi ze specjalnym systemem zmiany rozstawu kół będą skierowane do obsługi linii Moskwa - Mińsk - Warszawa - Berlin. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnego systemu zmiany rozstawu kół nie będzie konieczności wymiany wózków w pociągu na granicy pomiędzy Polską a Białorusią, co ma miejsce w przypadku dziś kursujących składów międzynarodowych. Czas podróży do Berlina ma skrócić się o 7 godzin i łącznie z kontrolami celnymi i granicznymi wyniesie maksymalnie 18 godzin.

We wszystkich pociągach znajdzie się system wychylnego pudła, który będzie systemem pasywnym. Każdy pociąg będzie zestawiony z 18 wagonów dla pasażerów oraz dwóch wagonów technicznych. W pociągach znajdzie się przestrzeń restauracyjna, będą też przedziały sypialne. Wszystkie pociągi będą klimatyzowane oraz będą wyposażone w toalety z zamkniętym obiegiem.

Nocne połączenia między Moskwą a Berlinem, obsługiwane przez składy Talgo, mają być uruchomione już pod koniec tego roku.

 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5