Partnerzy serwisu:
Biznes

Jest wstępny plan rozkładu jazdy w relacji Londyn – Amsterdam

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jest wstępny plan rozkładu jazdy w relacji Londyn – Amsterdam
Fot. NB80, lic. GNU 1.2/WikimeFot. NB80, lic. GNU 1.2/Wikimedia Commons
Przewoźnik Eurostar ustala już rozkład jazdy dla połączenia Londyn – Amsterdam, które ma ruszyć wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy w grudniu 2017 roku. Według wstępnych założeń, każdego dnia mają kursować w tej relacji po dwie pary pociągów.

Pociągi będą pokonywały trasę Londyn St Pancras – Amsterdam Central o długości 588 km w czasie 3 godzin i 50 minut. Pociągi mają zatrzymywać się na stacjach w: Brukseli, Antwerpii, Rotterdamie i w porcie lotniczym Schiphol.

W drugą stronę pociągi będą jechały nieco dłużej – od 4 godz. i 9 min do 4 godz. i 36 min. Nie będą zatrzymywały się w Antwerpii, natomiast na stacji w Brukseli postój będzie trwał 28 minut, a to w związku z procedurami bezpieczeństwa. Z Londynu pociągi będą odjeżdżać o godz. 8:04 i 17:04 - od poniedziałku do piątku, o 8:04 i 16:01 w soboty oraz o 11:04 i 17:04 w niedziele. Z Amsterdamu do Londynu składy będą odjeżdżać o 7:48 i o 16:48 – od poniedziałku do piątku, o 7:48 i 14:18 w soboty oraz o 9:25 i 17:21 w niedziele.

Wszystkie pociągi będą kursowały po tej samej trasie, po której jeżdżą składy do Brukseli. Pociągi do Amsterdamu nie będą jednak zatrzymywać się na stacji Lille Europe, gdzie zatrzymują się wszystkie składy do Brukseli.

Relacja Londyn – Amsterdam będzie obsługiwana pociągami Siemens Velaro e320. Jeden z takich składów trafił w tym roku na testy do Holandii. Producent przetestował jego współdziałanie z holenderską infrastrukturą. Testy odbyły się zarówno na liniach konwencjonalnych, jak i na trasie dużych prędkości HSL Zuid.

Przypomnijmy, że nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Starsza flota przewoźnika nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią. Nowe pociągi e320 pozwolą uruchomić połączenia również z Amsterdamem, Kolonią i innymi miastami Europy.

Pociągi e320 rozpędzają się do maksymalnej prędkości 320 km/h. To pierwsze pociągi Eurostaru z napędem w każdym członie – inaczej niż w starszych pociągach, gdzie napęd jest umiejscowiony w skrajnych członach. Starsza flota Eurostaru może rozpędzać się do prędkości maksymalnej 300 km/h. W tej chwili e320 może poruszać się po terytorium Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii. W dalszej perspektywie jest też połączenie Londynu z miastami niemieckimi, ale nie nastąpi to przed uruchomieniem połączenia Londyn – Amsterdam.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Zobacz również:

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Eurostar na krawędzi upadłości

Biznes

Eurostar na krawędzi upadłości

Michał Szymajda 24 stycznia 2021

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Pasażer

Eurostar z Amsterdamu do Londynu już bezpośrednio

Michał Szymajda 27 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5