Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na budowę łącznicy w Suchej Beskidzkiej. Nie uda się skończyć w 2015 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na budowę łącznicy w Suchej Beskidzkiej. Nie uda się skończyć w 2015 roku
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły procedurę wyboru wykonawcy łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej. Połączenie umożliwi skrócenie czasu podróży z Krakowa czy Warszawy do Zakopanego o blisko 20 minut. Nie powstanie jednak w 2015 roku.

Budowa łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej wymagała będzie zamknięcia nie tylko odcinka linii nr 97 Skawina – Żywiec,  ale również zamknięcia szlaku Sucha Beskidzka – Maków Podhalański na linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka. Zamknięcia wprowadzone będą dopiero w ostatniej fazie prac. W pierwszej kolejności zostaną zrealizowane prace nie wymagające zamknięć torowych (okres ok. 10 mies.) Więcej na temat założeń projektu pisaliśmy tutaj.

Według wstępnych założeń rozpoczęcie prac budowlanych planowane było w I półroczu 2015 r, a zakończenie jeszcze w grudniu. Tak się jednak nie stanie. Projekt i pozwolenia mają być gotowe do czerwca przyszłego roku. Do połowy grudnia ma powstać most kolejowy na Strzyszawce i mury oporowe. Do 20 kwietnia 2016 roku  ma powstać nowy peron wraz z parkingiem, a do końca maja 2015 ma zakończyć się budowa urządzeń sterowania, urządzeń i włączenie do linii 97 i 98. Odbiór ostateczny zaplanowano na koniec sierpnia 2016 roku, a uzyskanie potwierdzenia zgodności podsystemów - do końca listopada.

Nie wiadomo jeszcze ile będzie kosztować budowa - na pewno kilkadziesiąt milionów złotych. Wykonawcę mamy poznać jeszcze w październiku. O jego wyborze w 95 proc. zadecyduje cena, a w pozostałych 5 proc. - długość okresu gwarancji.

Warto dodać, że w 2016 roku planowane jest oddanie do eksploatacji łącznicy kolejowej w Krakowie Krzemionkach. To kolejna ważna inwestycja, dzięki której z Krakowa Głównego czy z Warszawy w góry pociągi pojadą krócej. Jeżeli proces inwestycyjny nie zostanie zakłócony lub w sposób krytyczny wydłużony, w ciągu dwóch-trzech lat czas podróży z Warszawy/Krakowa do Zakopanego skróci się o około 35 do 40 minut.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowa łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ gotowa. Pociągów brak

Infrastruktura

Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy

Infrastruktura

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

Fotorelacje

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

jar, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2019

Zobacz również:

Nowa łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ gotowa. Pociągów brak

Infrastruktura

Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy

Infrastruktura

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

Fotorelacje

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

jar, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5