Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) porozumiały się z firmą Alstom i jej partnerami w sprawie rozwiązania kwestii osi kół w pociągach ICE T (serii 411 i 415).
Uzgodniono wprowadzenie nowej konstrukcji zestawów kołowych dla wszystkich składów. Po dopuszczeniu ich przez Niemiecki Urząd Kolejnictwa (EBA) Deutsche Bahn wypracuje wspólnie z producentami terminarz wymiany wszystkich wadliwych elementów. Szczegóły projektu nie zostały podane do publicznej wiadomości. Do 2014 Alstom ma dostarczyć łącznie 2104 zestawów kołowych. W liczbie tej ujęte są również konieczne rezerwy, gdyż program wymiany obejmie 67 pociągów ICE T, dla których potrzebnych jest 1872 takich zestawów.
Problem pojawił się latem 2008, gdy doszło do pękniecia zestawu kołowego w pociągu ICE 3 w Kolonii. Jesienią tamtego roku pojawiły się rysy na osi jednego z pociągów ICE T.
Do dzisiaj obowiązują ograniczenia na trasach obługiwanych tymi składami. Na skutek częstszych inspekcji na niektórych liniach kursują zastepcze składy IC. Już wkrótce do odwołania trasę ICE Stuttgart-Zurych obługiwać będą jedynie wagonowe pociągi IC. Z utrudnieniami należy liczyć się do roku 2013.