Partnerzy serwisu:
Biznes

Wiadomo kto pomoże kupić tabor dla województwa lubelskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
23-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wiadomo kto pomoże kupić tabor dla województwa lubelskiego
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego przygotowuje się do kolejnych zakupów taboru kolejowego. Stąd przetarg, w którym poszukuje firmy do opracowania studium wykonalności projektu i stworzenia stosownych dokumentów do ubiegania się o dofinansowanie unijne. Właśnie samorząd rozstrzygnął postępowanie, w którym zgłosiło się aż 12 zainteresowanych zamówieniem firm.

Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie studium wykonalności dla projektu pod nazwą: „Zakup taboru kolejowego do przewozów osób organizowanych przez województwo lubelskie”. Celem opracowania jest zbadanie zasadności zakupu taboru kolejowego, a następnie wykorzystanie go przy ubieganiu się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Najpierw zebrać informacje a potem opracować wniosek

Jak informuje samorząd, w studium wykonalności wnioskodawca powinien w szczególności dokonać charakterystyki projektu pod względem wykonalności technicznej, prawnej, dokonać analizy finansowej i ekonomicznej, jak również dokonać analizy wpływu projektu na środowisko. Analizie poddane mają zostać rzeczywiste dane charakteryzujące kolejowe przewozy osób organizowane przez województwo lubelskie.

Bazując na tych danych – przygotowanych na etapie sporządzania studium wykonalności – w kolejnym etapie wykonawca będzie zobowiązany przygotować poprawny wniosek o dofinansowanie projektu. Wymagane jest tutaj udzielanie bieżącego wsparcia merytorycznego i technicznego zamawiającemu.

Aż 12 chętnych

Czas na wykonanie dokumentacji określono do 7 sierpnia 2017 roku. Z kolei składanie ofert trwało do 6 czerwca. Zainteresowanych zamówieniem było aż 12 firm. Interesująco wyglądał także wachlarz cenowy, jaki zastosowali oferenci. Najtańsza oferta wynosiła 15,99 tys. zł brutto, natomiast najdroższa sięgała 120 tys. zł. Województwo chciało przeznaczyć na opracowanie dokumentacji 154,98 tys. zł brutto, co oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

Zaskoczenia nie było. Wybrana została najtańsza oferta, którą złożyła firma Logos Consulting za wspomniane już 15,99 tys. zł.

Lubelskie jeszcze nie kupowało za pieniądze unijne

Oddział Lubelski Przewozów Regionalnych do obsługi tras zelektryfikowanych wykorzystuje głównie własne, wysłużone pojazdy serii EN57 (w tym zmodernizowane, tzw. SPOT-y) oraz 5 jednostek serii EN57AL, pozyskanych przez samorząd województwa lubelskiego. Lepiej sytuacja przedstawia się w zakresie obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych, gdzie połączenia realizowane są głównie kilkuletnimi, pozyskanymi przez samorząd wojewódzki oraz Przewozy Regionalne, spalinowymi zespołami trakcyjnymi.

Jak wynika z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, planowane jest pozyskanie 11 pojazdów do obsługi połączeń kolejowych. Beneficjentem projektu będzie województwo lubelskie, które jako jedno z niewielu w kraju, dotychczas nie kupowało nowych pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomorskie przygotowało duże zakupy taborowe. Aż 44 pojazdy

Tabor i technika

Pomorskie przygotowało duże zakupy taborowe. Aż 44 pojazdy

Jakub Madrjas 08 września 2020

Lubelskie nowe pociągi będą tylko dwuczłonowe. Dlaczego?

Tabor i technika

Świętokrzyskie zamawia dwa nowe ezt-y

Tabor i technika

Świętokrzyskie zamawia dwa nowe ezt-y

Przemysław Farsewicz 22 grudnia 2017

PKP Intercity z jedną drogą ofertą na 55 wagonów. Bez Pesy i Newagu

Tabor i technika

Samorząd Wielkopolski z jedną ofertą na spalinowe pojazdy

Tabor i technika

Zobacz również:

Pomorskie przygotowało duże zakupy taborowe. Aż 44 pojazdy

Tabor i technika

Pomorskie przygotowało duże zakupy taborowe. Aż 44 pojazdy

Jakub Madrjas 08 września 2020

Lubelskie nowe pociągi będą tylko dwuczłonowe. Dlaczego?

Tabor i technika

Świętokrzyskie zamawia dwa nowe ezt-y

Tabor i technika

Świętokrzyskie zamawia dwa nowe ezt-y

Przemysław Farsewicz 22 grudnia 2017

PKP Intercity z jedną drogą ofertą na 55 wagonów. Bez Pesy i Newagu

Tabor i technika

Samorząd Wielkopolski z jedną ofertą na spalinowe pojazdy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5