NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Jerzy Kwieciński: Przebudowa linii średnicowej będzie szczególnie monitorowana

| Michał Szymajda 10.01.2018 0

Jerzy Kwieciński: Przebudowa linii średnicowej będzie szczególnie monitorowana
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Podczas podpisania umowy na projekt i nadzór nad modernizacją linii średnicowej w Warszawie obecny był nowy minister inwestycji i rozwoju. Resort pod nową nazwą zajmie się konsumpcją unijnych środków na przebudowę linii. Jerzy Kwieciński nie ukrywał, że dotrzymanie terminu realizacji inwestycji będzie trudne.
Na wstępie swojego pierwszego publicznego wystąpienia jako szef Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Jerzy Kwieciński podkreślił doniosłość projektu dla całej Unii Europejskiej, co jest podejściem nowym, zważywszy na stosowaną dotąd retorykę rządu PiS.

– To bardzo ważny projekt dla Unii Europejskiej – i z tej perspektywy chciałbym zacząć. W Warszawie łączą się szlaki transportowe, Warszawa jest bardzo ważnym węzłem w europejskiej sieci TEN-T, więc dzisiaj podpisywana umowa wpisuje się w modernizację całej sieci bazowej TEN-T, nie tylko w Polsce, ale w Europie – powiedział Kwieciński i przypomniał, że zaledwie kilkanaście dni temu z ministrem Andrzejem Adamczykiem miał okazję uczestniczyć w otwarciu innej bardzo ważnej inwestycji w Łodzi – także linii średnicowej – która stanowić będzie część systemu tamtejszej komunikacji miejskiej.

Dobry projekt nie mniej ważny od prac budowlanych

Kwieciński zwrócił uwagę, jak ważny jest etap projektowy unijnych inwestycji. – Często w Polsce nie doceniamy jeszcze etapu wstępnego – etapu związanego z projektowaniem. Nie doceniamy go z punktu widzenia jakości, nie doceniamy z punktu widzenia finansowego. To nie dotyczy PKP PLK, ale generalnie dotyczy podejścia, które jeszcze pokutuje w naszym kraju. Cieszę się, że ta część prac na linii średnicowej będzie przygotowywana przez polskie firmy (TorProjekt i Kyryłowicz & Associate – dop. red), co pokazuje, że mamy w Polsce potencjał do przygotowania i nadzór nad projektami tej rangi. Liczę, że modernizacja średnicy będzie przykładem inwestycji wzorcowej i powodem do dumy PKP PLK i wykonawców – dodał Kwieciński i zaznaczył, że od tego, jak zrealizujemy ten projekt zależy także systemu komunikacyjny stolicy, nazywając średnicę „aortą stolicy”.

Czasu na prace budowlane będzie bardzo mało. I minister o tym wie

Szef nowego resortu podkreślał, że przedsięwzięcie jest jednym z najważniejszych i najtrudniejszych w tej perspektywie finansowej. Cała przebudowa linii średnicowej będzie kosztować około miliarda złotych, z czego około 75% będzie stanowiło wsparcie z Unii Europejskiej.

– Musimy bardzo dobrze tego projektu pilnować, ponieważ obecny harmonogram wskazuje na to, że będzie on realizowany do końca 2023 (czyli do ostatnich dni, kiedy realizacja inwestycji z funduszy UE będzie możliwa – dop. red.). Więc to jeden z tych projektów, dla którego będziemy bardzo silnie budowali dobry system monitoringu, po to, żeby zdążyć z jego realizacją w tej perspektywie finansowej – powiedział na koniec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS