Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jaka będzie przyszłość Nadodrzanki?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jaka będzie przyszłość Nadodrzanki?
Fot. youtube/Krzysztof Waszkiewicz
Poseł Michał Jaros zapytał o przyszłość linii 273 na odcinku Wrocław – Głogów. Choć stan linii w ostatnich latach poprawił się dzięki konsekwentnie prowadzonym przez PLK pracom, to jednak "dużej" modernizacji linia się nie doczekała.

W pewnym sensie jest to błogosławieństwo dla tej linii, bo pomimo tego, że nie jeździmy po niej z prędkością 160 km/h czy szybciej, to jednak cały czas zachowuje ona przejezdność i pozwala na ruch pociągów towarowych i pasażerskich pomiędzy Dolnym Śląskiem a Szczecinem, z pominięciem Poznania i rozkopanej magistrali E59.

Szczęśliwie, po wielu latach remontów, dziś pociągi pasażerskie mogą się poruszać po ponad 80% linii z prędkością 120 km/h, jedynie z lokalnymi zwolnieniami (na odcinku Wrocław – Głogów 120/100 km/h). Zwraca na to uwagę Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Aktualnie na linii kolejowej nr 273 realizowane są ze środków budżetowych roboty o charakterze interwencyjnym, w ramach których likwidowane są najbardziej uciążliwe ograniczenia prędkości i osiągana jest stabilna jazda pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Środki finansowe zostały rozdysponowane na zadania, które stanowią priorytet ze względu na zły stan techniczny infrastruktury – poinformował Andrzej Bittel. Nadmienia jednak, że trwają przygotowania do większej inwestycji.

– Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe SA przygotowuje studium wykonalności dla odcinka linii kolejowej nr 273 Wrocław Muchobór – Rzepin w ramach zadania pn. „Prace na ciągu C-E 59 – odcinek Wrocław Muchobór – Rzepin, opracowanie SW”. W studium przeanalizowany zostanie pełen zakres modernizacji ww. linii, w tym możliwość podniesienia prędkości, poprawa stanu technicznego obiektów obsługi podróżnych czy zapewnienie dogodnych parametrów dla ruchu towarowego. Zakończenie prac studialnych planowane jest w połowie 2021 r – określa ramy czasowe podsekretarz MI.

Jak dodaje, kompleksowa modernizacja linii 273 planowana jest dopiero po 2023 roku, pod warunkiem dostępności środków unijnych na inwestycje tego rodzaju (nieznana jest nawet obecnie kwota, jaką UE będzie chciało wspomagać projekty kolejowe). Co ważne –Andrzje Bittel zaznacza, że planowana modernizacja będzie komplementarna z dotychczas wykonanymi pracami.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5