Partnerzy serwisu:
Pasażer

Jak pasażerowie oceniają Koleje Wielkopolskie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Jak pasażerowie oceniają Koleje Wielkopolskie?
Fot. Koleje Wielkopolskie
Późną jesienią Koleje Wielkopolskie zapytały na pokładach swoich pociągów pasażerów o jakość świadczonych usług. Badanie trwało od 14 do 20 listopada 2016 roku na wszystkich obsługiwanych przez przewoźnika liniach i prowadzone było w formie ankiet. Przewoźnik stosuje takie badanie cyklicznie już od 2014 roku. Jednym z celów jest poznanie oczekiwań podróżnych w zakresie publicznego transportu zbiorowego, oczekiwań co do rozkładu jazdy, poszczególnych elementów podróży czy też otoczenia stacji i przystanków kolejowych.

Jak chwalą się Koleje Wielkopolskie, w jesiennych badaniach pasażerowie wypełnili ponad 2300 ankiet. – Pasażerowie wyrazili zarówno te pozytywne, jak i negatywne, które w szczególności motywują nas do dalszego działania oraz zwracają uwagę na najbardziej wrażliwe kwestie, które należy poprawić – przyznaje przewoźnik.

 
mat. Koleje Wielkopolskie

Co jest dobre?


Koleje Wielkopolskie podają, że wśród poszczególnych elementów podróży najwyżej ocenione zostały przez pasażerów łatwość zakupu biletu, czystość oraz bezpieczeństwo w pociągu. Także uprzejma i sympatyczna obsługa pociągu znalazła uznanie w wypowiedziach pasażerów.

W sprawie czasu przejazdu pociągów i ich ewentualnych opóźnień, aż 49% ankietowanych odparło, że nie ma powodów do zmartwień i oceniło ten parametr w większości jako dobry, zaś 41% – bardzo dobry. Tylko 9% uznało za dostateczny.

 
Badanie punktualności pociągów. Mat. Koleje Wielkopolskie

Pasażerowie pozytywnie ocenili również jakość przekazywanych informacji. 57% ankietowanych oceniło ten parametr dobrze, a 29% – bardzo dobrze.

Co powinno być jeszcze lepsze?

– Zawsze jesteśmy otwarci na opinie naszych podróżnych, dlatego też w miarę możliwości staramy się brać je pod uwagę, chcąc cały czas dążyć do podnoszenia standardu świadczonych usług. Opinie naszych pasażerów stanowią ważne źródło informacji, na bazie których dokonywane mogą być modyfikacje oferty – komentuje przewoźnik.


Kierunki działań wg. pasażerów. Mat. Koleje Wielkopolskie

Koleje Wielkopolskie zapytały także pasażerów o kierunki działań, jakie powinien podjąć w przyszłości przewoźnik, aby zaoferować jeszcze lepszą jakość usług. W kwestii połączeń pociągów dominowała kwestia częstotliwości połączeń. W przypadku możliwości pozyskania biletu, według ankietowanych, przewoźnik powinien skupić w kwestii kas biletowych. W przypadku wymiany informacji – strony internetowej.


Kierunki działań wg. pasażerów. Mat. Koleje Wielkopolskie

Co jest nadal do poprawki?

Wśród elementów podróży, które ocenione zostały najgorzej, znalazło się dostosowanie rozkładu jazdy do oczekiwań podróżnych – 15% negatywnych ocen co stanowi wzrost w stosunku do ostatniego badania o 6%. Koleje Wielkopolskie w swoją obronę biorą argument, że spowodowane jest to m.in. częstymi zmianami rozkładu jazdy oraz pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury, czyli PKP PLK. – Fakt ten znalazł też swoje odzwierciedlenie w ocenie punktualności, która pozytywnie oceniana jest przez 90% podróżnych, jednak poziom negatywnych ocen wzrósł z 2% w badaniu kwietniowym do 7% w badaniu listopadowym, na co wpływ niewątpliwie miały awarie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz ww. modernizacje prowadzone przez PKP PLK – przyznaje przewoźnik.

Jak podają Koleje Wielkopolskie, w dalszym ciągu jednym z najsłabiej ocenianych elementów jest otoczenie podczas podróży (dworzec, perony oraz infrastruktura wokół dworca), jednak w tym przypadku poziom zadowolenia pasażerów systematycznie rośnie, z 67% w ostatnim badaniu do 72% w obecnym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5