NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jak idą prace nad przyspieszeniem pociągów do 230/250 km/h w Polsce?

| Michał Szymajda 12.06.2018 89

Jak idą prace nad przyspieszeniem pociągów do 230/250 km/h w Polsce?
Kiedy Pendolino pojedzie z pasażerami 230 lub 250 km/h?Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Na początku czerwca media w Polsce obiegła informacje o rozpoczęciu prac nad zmianą prawa, która ma umożliwić przyspieszenie pociągów na krajowych torach do nawet 250 km/h. Takie prace toczą się jednak już od grudnia 2017.
6 czerwca opublikowano projekt zmiany rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Ma on otworzyć furtkę do rozpędzenia polskich pociągów do prędkości wyższych niż 200 km/h. Procedowanie zmiany prawa, które ma to umożliwić rozpoczęło się jednak już w grudniu 2017. Są to jednak dwie odrębne sprawy.

Potrzebne dwa znowelizowane dokumenty

– Wprowadzenie prędkości 230/250 km/h wymaga zmian prawnych na dwóch płaszczyznach legislacyjnych. W tym celu w grudniu 2017 r. przygotowano projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie – wyjaśnia Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Jak mówi, projekt ten zawiera zmiany przepisów dotyczących parametrów technicznych infrastruktury kolejowej (linii kolejowych i obiektów inżynieryjnych wchodzących w ich skład). Ponieważ projekt ten dotyczy spraw budowlanych, został uzgodniony z Ministrem Inwestycji i Rozwoju i wkrótce zostanie ogłoszony w Dzienniku Ustaw.

Natomiast opublikowany 6 czerwca na stronach Rządowego Centrum Legislacji projekt rozporządzenia dotyczy zagadnień związanych z przepisami ruchu na kolei.

– Jest to projekt nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji – informuje rzecznik ministerstwa.

Potrzebny też ECTS/ERTMS i...więcej odcinków na 200 km/h

Podniesienie prędkości i zachowanie wysokiego standardu bezpieczeństwa wymaga także inwestycji w zabudowę ERTMS/ETCS i systemu łączności GSM-R. W marcu tego roku umowa o wartości ponad 2,2 mld zł na budowę systemu ERTMS/GSM-R na prawie 13,6 tys. km linii kolejowych.

– Dopiero wejście w życie obydwu tych rozporządzań oraz zabudowanie nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym pozwoli na podniesienie prędkości do 230/250 km/h wraz z poprawą bezpieczeństwa na kolei – mówi Szymon Huptyś.

Na razie wyzwaniem dla polskich kolejarzy jest wprowadzenie prędkości 200 km/h na kolejnych odcinkach linii kolejowych. Wiadomo już, że na północnym odcinku magistrali E65, z Warszawy do Gdańska, będzie ona wdrożona później niż pierwotnie zapowiadano. Z kolei PKP Intercity chciałoby powiększyć zwiększyć liczbę pojazdów, które są w stanie rozpędzić się do takiej prędkości. Piszemy o tym tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42067)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42067)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS