Partnerzy serwisu:
Tydzień z firmą

Innowacje technologiczne szansą dla wydatkowania środków UE

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

TYDZIEŃ Z FIRMĄ
Innowacje technologiczne szansą dla wydatkowania środków UE
Nowa perspektywa formalnie rozpoczęła się w 2014 roku. Kolej musi wyraźnie przyspieszyć proces inwestycyjny, by za kilka lat znów nie borykać się z ryzykiem niewykorzystania wszystkich środków. Szansą na przyspieszenie wydatkowania unijnych dotacji może być zastosowanie nowych technologii – przykładem może być branża rozjazdowa.

Wiele wskazuje na to, że mimo wieloletniego niedoinwestowania i olbrzymiej ilości potrzeb, kolej nie zdoła skonsumować wszystkich środków z budżetu 2007-2013. Być może Polska nie straci tych pieniędzy dzięki przerzuceniu ich części na miejskie projekty szynowe lub dzięki mechanizmowi fazowania inwestycji.  Nawet jeśli się to uda, to już dzisiaj należy zrobić wszystko, by identyczna sytuacja nie czekała nas w roku 2022, czyli na końcu okresu rozliczeniowego perspektywy 2014-2020.

Szansą na przyspieszenie wydatkowania unijnych pieniędzy i zwiększenie absorbcji środków mogą być nowe technologie dostępne w branży kolejowej, jak choćby te w segmencie nawierzchni szynowej. – Obiektywne dane zarządcy sieci  wskazują, że należy radykalnie zwiększyć tempo wymiany rozjazdów kolejowych, odpowiedzialnych przecież w najwyższym stopniu za bezpieczeństwo ruchu oraz ograniczenia prędkości na szlakach kolejowych – podkreślał podczas ostatniego Kongresu Kolejowego Remigiusz Tytuła z Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”. – Dotychczasowa technologia logistyki i zabudowy polegająca w skrócie na demontażu gotowego rozjazdu u producenta, transporcie w częściach i ponownym składaniu go w warunkach placu budowy, uderza w dwa podstawowe dla zarządcy czynniki – jakość i czas zabudowy. Z pomocą może przyjść zastosowanie innowacyjnej technologii logistyki modularnej i autonomicznej zabudowy – Switcher, dzięki której czas wymiany rozjazdu ulegnie skróceniu do ledwie kilku godzin – akcentował przedstawiciel KZN.

Tak znaczące przyśpieszenie procesu wymiany rozjazdów pozwoli przeprowadzać niekolizyjne, punktowe wymiany rozjazdów w ramach projektów rewitalizacyjnych, a dzięki temu pozwoli w krótszym czasie osiągnąć wyższą prędkość przewozów. Co niezmiernie istotne, zwłaszcza w procesie modernizacji, transportowane w blokach i odpowiednio zabezpieczone rozjazdy mają o wiele wyższą jakość początkową od tych montowanych z części na budowie. – Oznacza to ni mniej ni więcej, że zarządca otrzymuje konstrukcję o dużo wyższej trwałości i niezawodności, która – pod warunkiem prawidłowego użytkowania i konserwacji – będzie wymagała o wiele mniej nakładów związanych z utrzymaniem, naprawami i remontami.

Inwestycja w implementacje takich innowacyjnych projektów dostępnych w wielu innych branżach rynku kolejowego, może przyspieszyć absorbcje środków związanych z procesem modernizacyjnym i rewitalizacyjnym (nazwany w nowej perspektywie „rehabilitacyjnym”).  

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5