Fot. PKP SAInformacja kolejowa wraca do Poznania Głównego
Kompleksowa informacja o połączeniach różnych przewoźników kolejowych, zintegrowana w jednym miejscu – to nowa usługa, z której mogą korzystać pasażerowie na dworcu Poznań Główny.
Punkt informacyjny powstał z inicjatywy PKP SA, przy współpracy z przewoźnikami korzystającymi z dworca: Kolejami Wielkopolskimi, Przewozami Regionalnymi oraz PKP Intercity. W informację kolejową przekształcono dotychczasowy InfoDworzec, w którym wcześniej można było dowiedzieć się przede wszystkim o funkcjonujących na trenie Poznania Głównego usługach, punktach handlowych oraz transporcie miejskim. Tego typu informacje będą nadal dostępne.
Infodworce błędem
– Trzeba jednak pamiętać, że informacja o rozkładzie jazdy, alternatywnych połączeniach jest najważniejszą, jakiej podróżni poszukują na dworcu – mówi dr Michał Beim, członek zarządu PKP SA. – Zaniechanie tej funkcji i przekształcenie punktów InfoDworzec na wzór informacji w centrach handlowych było błędem. Podobnie jak rozdrobnienie punktów informacyjnych poszczególnych przewoźników.
– Koleje Wielkopolskie od wielu lat postulowały przywrócenie informacji kolejowej na głównych dworcach – podkreśla Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich. – Współpracą przy tym projekcie pokazujemy, że kolej mimo iż jest tworzona przez wielu przewoźników, stanowi jeden spójny system, w którym najważniejszy jest pasażer.
Powrót do kolejowej informacji nie tylko w Poznaniu
Przekształcenie poznańskiego InfoDworca w informację kolejową jest projektem pilotażowym. W przyszłości wszystkie InfoDworce mają pełnić tę funkcję. Na koniec stycznia PKP SA planują zorganizować spotkanie z przewoźnikami pasażerskimi działającymi w Polsce odnośnie powrotu punktów informacji kolejowej na najważniejsze polskie dworce. – Zależy nam, aby wspólnie wypracować model punktów informacji pasażerskiej – mówi Michał Beim. – Chcemy stworzyć standardy małej architektury, form komunikacji z pasażerami, a także zasad postępowania w sytuacji opóźnień czy innych zakłóceń w ruchu pociągów. Doświadczenia państw Europy Zachodniej pokazują, że informacja kolejowa jest jednym z najważniejszych punktów na dworcach, a szczególny nacisk kładziony jest na dostępność do informacji osób niepełnosprawnych.
PKP SA planuje w projekcie informacji kolejowej wykorzystać m.in. doświadczenia zdobyte w związku z wdrożeniem usługi tłumacza języka migowego on-line na największych dworcach. Spółka odwoływać się będzie też do najlepszych praktyk zagranicznych, a rozwiązania związane z dostępem osób niepełnosprawnych do informacji mają być konsultowane z organizacjami społecznymi.
Poznański punkt informacji kolejowej znajduje się w Nowym Dworcu Kolejowym naprzeciw kas. Jest on otwarty we wszystkie dni tygodnia od 7:00 do 21:00.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.