Partnerzy serwisu:
II linia metra

II linia metra dalej z błędami. Ile można poprawiać oznaczenia?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
II linia metra dalej z błędami. Ile można poprawiać oznaczenia?
Po otwarciu centralnego odcinka II linii metra okazało się, że w oznaczeniach systemu informacji pasażerskiej, wykonanych według nowego wzoru, znajduje się sporo błędów. Nie najlepiej opisane są przesiadki na Świętokrzyskiej, a w niektórych przypadkach znaki kierują do złych wyjść. Jak dowiedzieliśmy się w ZTM-ie, poprawki w oznaczeniach na nowej linii zlecono na początku czerwca i temat utknął w martwym punkcie.


Centralny odcinek II linii metra został otwarty 8 marca br. Na stacjach zastosowano nowy system informacji pasażerskiej, zaadaptowany przez ZTM i wykonany w oparciu o koncepcję firmy ILF. Po otwarciu okazało się jednak, że w wielu miejscach zdarzają się błędy. Pasażerowie skarżyli się też na źle oznaczoną przesiadkę między dwiema liniami metra.

Po głosach podróżnych oraz pojawiających się w mediach warszawski ZTM, który odpowiada za informację pasażerską w metrze, wykonał audyt nowych oznaczeń. Jego wyniki przedstawiono pod koniec kwietnia. W sumie kilkadziesiąt elementów wymaga zmian lub poprawy ich funkcjonalności. Część uwag dotyczy błędów po stronie wykonawcy – np. odwrotnie zamieszczone tablice, złe oznaczenia strefy biletowej czy poziomów wind. Pojawiły się również błędy edycyjne w przygotowaniu do druku. Niektóre oznaczenia zdążyły się zdezaktualizować zanim otwarto II linię, a niektóre – jeszcze nie odzwierciedlają rzeczywistości. Tak jest na stacji Rondo Daszyńskiego, gdzie tablice kierują na odwrót, do niewłaściwych przystanków tramwajowych – modernizacja ronda, ze zmianą lokalizacji przystanków, odsunęła się w czasie.

Minęło już kilka miesięcy, a żadnych zmian czy poprawek w oznaczeniach na stacjach II linii nie widać. O postępy zapytaliśmy więc Zarząd Transportu Miejskiego. – Pod koniec maja wystąpiliśmy w tej sprawie do Metra. Na początku czerwca Metro przekazało, zgodnie z właściwością, sprawę do wykonawcy – informuje Igor Krajnow, rzecznik organizatora komunikacji.

Na tym etapie najwyraźniej kwestia poprawek już utknęła. – Od początku czerwca wykonawca nie poinformował nas ani Metra o tym co udało się w tej sprawie zrobić, więc Metro ponownie wezwało go do usunięcia usterek – mówi Krajnow.

Niestety, oznaczenia II linii to nie jest jedyny problem z informacją pasażerską w metrze, odkąd tematem tym zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego. Do dziś nie zaktualizowano i nie ujednolicono oznaczeń na stacjach I linii – schematy, poza Świętokrzyską, w ogóle nie uwzględniają II linii.  ZTM ma środki na ujednolicenie systemu informacji pasażerskiej, zgodnie z zasadami przyjętymi dla II linii, jedynie na trzech stacjach. Można obawiać się efektów modernizacji: wymiana informacji na stacji Świętokrzyska zakończyła się „bieda-wersją”. Nie wyszła też próba ujednolicenia komunikatów w pociągach metra na I linii. Skutkowała jedynie większym bałaganem i przywracaniem poprzednich zapowiedzi.

Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl

 


Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa rozbuduje system wyświetlaczy na przystankach

Zintegrowany transport

Warszawa rozbuduje system wyświetlaczy na przystankach

Witold Urbanowicz 13 marca 2023

Metro: Ekran poinformuje o odjazdach tramwajów

Pasażer

Metro: Ekran poinformuje o odjazdach tramwajów

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2022

Tramwaje Warszawskie negocjują z Pesą ws. informacji pasażerskiej w Jazzach

Zintegrowany transport

Praga zmieni system identyfikacji wizualnej. Pilotaż już w wakacje [wizualizacje]

Zintegrowany transport

Gdańsk: Umowa na 84 nowe tablice informacji pasażerskiej

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Warszawa rozbuduje system wyświetlaczy na przystankach

Zintegrowany transport

Warszawa rozbuduje system wyświetlaczy na przystankach

Witold Urbanowicz 13 marca 2023

Metro: Ekran poinformuje o odjazdach tramwajów

Pasażer

Metro: Ekran poinformuje o odjazdach tramwajów

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2022

Tramwaje Warszawskie negocjują z Pesą ws. informacji pasażerskiej w Jazzach

Zintegrowany transport

Praga zmieni system identyfikacji wizualnej. Pilotaż już w wakacje [wizualizacje]

Zintegrowany transport

Gdańsk: Umowa na 84 nowe tablice informacji pasażerskiej

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5