NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

ICE po nowej trasie Monachium – Berlin

| Artur Bogdanowicz 02.01.2018 41

ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
Fot. Artur Bogdanowicz
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
ICE po nowej trasie Monachium – Berlin
Od 10 grudnia podróżni z Bawarii i Berlina mogą korzystać z szybkiego połączenia kolejowego między stolicą Niemiec a Monachium. Dzięki oddaniu do użytku ostatniego odcinka trasy (VDE 8) sprintery ICE łącza oba miasta w niecałe 4 godziny; pozostałe składy ICE potrzebują na to 4,5 godziny.
Niemiecki korespondent RK przetestował nową linię w przedświąteczna sobotę. ICE 1714 do Binz na Rugii, połączony z 1724 ICE do Rostocku (na odcinku Monachium – Norymberga – Bamberg – Erfurt – Lipsk – Lutherstadt Wittenberg – Berlin Südkreuz – Berlin Hbf), wyruszył punktualnie o 6:55 ze stolicy Bawarii i równie punktualnie, o 11:29, dotarł do stolicy kraju.

Deutsche Bahn rekomendowały podróżnym rezerwację miejsc w pociągach w okresie świąteczno-noworocznym, na wiele połączeń brakowało miejscówek już na dwa tygodnie przed wyjazdem (podobnie było też w Polsce). W Niemczech rezerwacja miejsc jest fakultatywna. Gdy pociągi są przepełnione zdarza się jednak, że podróżni bez ważnej rezerwacji miejsca proszeni są o opuszczenie pociągu i skorzystanie z alternatywnego połączenia. Tym razem tak się jednak nie stało, a zarówno w drugiej, jak i pierwszej klasie, w każdym wagonie wolnych było minimum kilka miejsc.

W wykonującym kurs składzie ICE-T bezprzewodowy internet funkcjonował naprawdę dobrze, w klasie 1. możliwe było nawet ściągnięcie z sieci dostępnych bezpłatnie czasopism i filmów – bez jakichkolwiek zakłóceń. Personel, w wyraźnie świątecznym nastroju, dokładał wszelkich starań, by podróż mijała naprawdę milo. Dla pasażerów przyzwyczajonych do ciekawej krajobrazowo trasy nad rzeką Saale odmianą są zapewne widoki środkowej Turyngii, częściowo jednak niewidoczne z powodu przejazdu tunelami lub ukryte za licznymi ekranami akustycznymi. Bez problemu podziwiać można jednak np. Erfurt.

W pierwszej połowie grudnia niemieckie media informowały o dużych opóźnieniach pociągów na tej trasie, które nie ominęły nawet uczestników uroczystej inauguracji. Między 10 a 18 grudnia 94 pociągi dotarły do celu punktualnie, 195 składów było opóźnionych o ponad minutę, z tego 125 o więcej niż 6 minut. Pojedyncze opóźnienia występowały również w ostatnich dniach, jednak ich liczba na szczęście maleje.

W drugim dniu stycznia poranne pociągi z Monachium do Berlina notowały opóźnienia rzędu 2-40 minut, w kierunku przeciwnym kursowały punktualnie lub z maksymalnie dwuminutowym poślizgiem. Już teraz jednak widać, że mimo początkowych trudności, nowa oferta została przyjęta z radością przez podróżnych. Warto dodać, że między metropoliami ponad 20 razy dziennie lata Lufthansa, 8 par połączeń od połowy stycznia zapowiedział Easyjet. Ogłoszone przez Eurowings 4 pary lotów dziennie zostały jednak odwołane. Konkurencyjne, ale niekorzystne czasy przejazdu na trasie oferuje także Flixbus.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS