NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

IC wyświetli informacje o zajętym miejscu nie tylko we Flirtach

| Martyn Janduła 13.10.2016 175

IC wyświetli informacje o zajętym miejscu nie tylko we Flirtach
PKP IC rozważa wprowadzenie takiego systemu także w innych swoich pociągachfot. MJ
PKP Intercity zakończyło testowanie – znanego już od dłuższego czasu na Zachodzie – rozwiązania pokazującego informację o zajętości danego miejsca. Na razie przewoźnik zastosował ten element w pociągach Stadlera, nie wyklucza, że w przyszłości pojawią się też w pozostałych pociągach.
Od kilku miesięcy w pociągach Flirt uruchamianych przez PKP Intercity istnieje możliwość podejrzenia, które miejsca są zarezerwowane i na jakiej trasie. Nad każdym fotelem niewielki ekranik wyświetla nazwy stacji, z której podróżny na danym miejscu rozpoczął podróż oraz tę docelową, do której zmierza. Jak przyznaje przewoźnik, były to testy systemu informacji zajętości miejsc, które już się zakończyły.

Jak się okazuje, ekrany które widnieją nad fotelami, pokazują stan rzeczywisty, a dane dotyczące rezerwacji miejsc, są przesyłane na bieżąco do serwera pojazdu ED160 – Flirt3 za pomocą sieci GSM.

– Doświadczenia zdobyte w trakcie testów we Flirtach pokazują, że zaimplementowane rozwiązanie jest bardzo użyteczne i cieszy się uznaniem pasażerów – przekazuje biuro prasowe PKP Intercity. Jak podkreśla przewoźnik, informacja o zajętości miejsca na danym odcinku trasy w sposób praktyczny usprawnia lokowanie podróżnych. – W szczególności dotyczy to pasażerów, którzy przed rozpoczęciem przejazdu nie pobrali rezerwacji miejsca – np. posiadacze biletów sieciowych, weekendowych – a także tych, którzy zakupili bilet bez wskazania miejsca do siedzenia – wyjaśnia.

PKP Intercity tłumaczy, że spółka bada możliwości objęcia tą funkcjonalnością modernizowane i kupowane wagony oraz posiadane obecnie Elektryczne Zespoły Trakcyjne. – Z uwagi na to, że jest to początek funkcjonowania tego sytemu, jest on stale monitorowany przez pracowników PKP Intercity – dodaje biuro prasowe.

Warto dodać, że w pojazdach Pesy – Dartach – elementy takiej informacji pasażerskiej są także obecne. Jednak do tej pory przewoźnik z nich nie korzystał. Według zapowiedzi, prawdopodobnie się to zmieni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (40860)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (40860)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS