Partnerzy serwisu:
Pasażer

IC Praha bez skomunikowania z Kolejami Śląskimi? KŚ odpiera zarzuty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
IC Praha bez skomunikowania z Kolejami Śląskimi? KŚ odpiera zarzuty
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Nasi czytelnicy skarżą się na niektóre założenia dotyczące wprowadzonego rozkładu jazdy. Jedna z uwag dotyczy braku skomunikowania pociągu IC Praha z pociągami regionalnymi Kolei Śląskich. Przewoźnik odpiera zarzuty.

– Dotychczas IC „Praha” był w Rybniku doskonale skomunikowany z pociągiem KŚ do Raciborza. Przesiadało się wiele osób. W nowym rozkładzie jazdy, na połączenie do Raciborza trzeba czekać ponad godzinę. Na dworcu w Rybniku, gdzie nie ma nic – pisze w mailu czytelnik, skarżąc się także na inne połączenia.

– To samo dotyczy powrotnego połączenia, tym razem z nowo wprowadzonym IC „Varsovia”. Tutaj pociąg z Raciborza do Rybnika przyjeżdża 20 minut po odjeździe IC. Można go złapać w Chałupkach, po ponad godzinnym oczekiwaniu po przyjeździe z KŚ z Raciborza. Znów brak jakiejkolwiek koordynacji IC – KŚ – czytamy w mailu czytelnika.

Koleje Śląskie odpowiadają, że musiały uwzględnić także inne, bardziej popularne skomunikowanie z pociągiem w kierunku Wrocławia.

– Godziny kursowania pociągu do Raciborza, o którym mówi podróżny, są dopasowane do skomunikowania w Nędzy z pociągiem w kierunku Wrocławia. Z naszych obserwacji wynika, że takie skomunikowanie cieszy się większym zainteresowaniem podróżnych – napisał Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich, w odpowiedzi na mail czytelnika. Zwraca też uwagę na stałe godziny kursowania pociągów KŚ, które są łatwe do zapamiętania przez pasażerów.

– Pociągi osobowe Rybnik – Racibórz kursują w stałym interwale – co godzinę w okresie szczytowym i co dwie godziny poza szczytem, a zmiana godzin kursowania w sposób sugerowany przez podróżnego zaburzyłaby tę częstotliwość. Chcielibyśmy też zaznaczyć, że, wbrew temu co pisze czytelnik, na dworcu w Rybniku znajduje się ogrzewana poczekalnia i kilka punktów handlowych – dodał rzecznik.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5