Partnerzy serwisu:

Holendrzy mogą zamówić pociągi Stadlera. Nie będzie sprzeciwu rywali

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Holendrzy mogą zamówić pociągi Stadlera. Nie będzie sprzeciwu rywali
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie odwołań Alstomu i Bombardiera w sprawie decyzji Kolei Holenderskich o bezprzetargowym zakupie 60 ezt firmy Stadler. To oznacza, że pierwsze nowe pociągi szwajcarskiego producenta powinny być na torach Holandii już w grudniu 2016 roku.

Aby poprawić jakość podróżowania i rozładować ścisk w pociągach, Koleje Holenderskie zdecydowały się na zakup w trybie bezprzetargowym 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych firmy Stadler. Dostawy składów szwajcarskiego producenta miałyby ruszyć za kilkanaście miesięcy. Informację podano na kilka dni po tym, jak Holendrzy poinformowali o innym kontrakcie na dostawę 120 ezt. W tym przypadku firma CAF ma dostarczyć pociągi Civity o łącznej wartości 510 mln euro. Pierwsze składy mają znaleźć się na holenderskich torach w 2018 roku. Problem w tym, że Koleje Holenderskie nie mogą tak długo czekać na nowy tabor, dlatego zdecydowały się na dokupienie składów Stadlera.

Firmy Alstom i Bombardier, chciały zaskarżyć decyzję Kolei Holenderskich Nederlandse Spoorwegen (NS) o zakupie w trybie bezprzetargowym 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych szwajcarskiego producenta, ponieważ też chciały mieć szansę na ubieganie się o kontrakt. Koleje Holenderskie tłumaczyły jednak, że procedury przetargowe znacznie opóźniłyby terminy dostaw, a to spowodowałoby poważne problemy dla przewoźnika.

Nowy tabor jest Holendrom bardzo potrzebny. W kraju systematycznie rośnie liczba przewożonych pasażerów, a dodatkowo przewoźnik musi uporać się z tym, że stopniowo będzie ograniczana dostępność pociągów Sprinter Light Trains (wyprodukowanych przez Siemensa i Bombardiera), które będą wyposażane w urządzenia niezbędne do funkcjonowania systemu ETCS. Z informacji przedstawionych przez NS wynika, że przewoźnik do 2018 roku, czyli do czasu pierwszych dostaw pociągów CAF-u, nie będzie w stanie zapewnić wystarczającej ilości taboru, szczególnie, że pod koniec 2015 roku zacznie obowiązywać nowa, dziesięcioletnia koncesja na przewozy na terenie kraju.


Już w dniach 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Mowa będzie także na temat modernizacji lokomotyw, jak i szans na rynku ukraińskim.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5