NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Holandia niemal całkowicie wyciszy swoją kolej do 2025 roku

| Michał Szymajda 08.11.2019 177

Holandia niemal całkowicie wyciszy swoją kolej do 2025 roku
Stacja kolejowa Rotterdam CentraalFot. Michał Szymajda
Przedstawiciel holenderskiego zarządu infrastruktury kolejowej zapowiedział, że do 2025 roku 95% wagonów przewoźników towarowych będzie wyciszona. Już od dawna ciche są wszystkie pociągi pasażerskie.
Wyciszenie wagonów towarowych wiąże się z zastosowaniem w wagonach kompozytowych wstawek hamulcowych. Niezależnie od wymagań Unii Europejskiej, które zakłada istnienie „cichych sekcji” o dużym obciążeniu ruchu od grudnia 2024 (dla Polski i kilku innych państw zastosowano wyłączenie tego prawa) Holandia zobowiąże przewoźników Cargo do implementacji cichych rozwiązań w wagonach na niemal wszystkich liniach do 2025 roku. Oznacza to, że w zasadzie cały kraj stanie się „cichą sekcją”. Tym bardziej, że przewoźnicy pasażerscy od wielu lat stosują w swoim taborze ciche rozwiązania w wózkach.

– Staramy się jak najbardziej przeciwdziałać zanieczyszczeniu hałasem u źródła. Zastosowanie kompozytowych klocków hamulcowych na kilku magistralach udowodniło, że tego typu komponenty przyczyniają się do znacznej redukcji hałasu – powiedział Chiel Roovers, szef wydziału odziaływania na środowisko zarządcy ProRail.

Holenderski rząd, przy wsparciu unijnym wyasygnuje środki pomocowe dla przewoźników w celu eliminacji hałasu. Są już one dostępne w łącznej kwocie 1,05 mld euro. W Polsce także zapowiedziano możliwość korzystania z pomocy UE dla wymiany wstawek.

– Proces wymiany wstawek może być wsparty dofinansowaniem z funduszu CEF w wysokości od 250 euro za wagon w ruchu do 100 km/h do 600 euro za wagon w ruchu do 120 km/h – informował niedawno Urząd Transportu Kolejowego.

Polsce udało się wynegocjować „szczególny przypadek”, który zakłada, że pojazdy z wkładkami żeliwnymi będą mogły być wykorzystywane w ruchu krajowym niezależnie od statusu linii aż do końca 2036 r. Będą mogły także bez ograniczeń wjeżdżać do Czech i Słowacji do końca 2026 r.

Więcej na ten temat piszemy tutaj  i tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (83)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (83)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5