NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Hitachi przepycha się na europejskim rynku. Powalczy o kontrakt na pociągi TGV?

| Michał Szymajda 10.07.2016 52

Hitachi przepycha się na europejskim rynku. Powalczy o kontrakt na pociągi TGV?
Hitachi powoli wjeżdża na europejskie toryFot. Hitachi Europe
Po przejęciu przez Hitachi włoskiego producenta taboru AnsaldoBreda japoński gigant coraz mocniej wchodzi na europejski rynek. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że będzie chciał powalczyć o największe zamówienia, które na europejskim rynku realizował do tej pory głównie Alstom, Siemens i Bombardier.
AnsaldoBreda to włoski producent, który w ostatnich latach zaprzepaścił swoją wielką szansę na wejście na europejskie rynki kolejowe. Finalną porażką Włochów okazał się kontrakt na szybkie pociągi Albatros dla Kolei Holenderskich i Belgijskich. Koncern z doświadczonymi pracownikami, mocnym biurem projektowym i bardzo dużym zapleczem w Neapolu i Pistoi, nawet ze sporym zadłużeniem, stał się jednak bardzo łakomym kąskiem dla Hitachi.

Na razie rynek angielski i włoski

Pierwszym dużym sukcesem Hitachi w Europie po przejęciu włoskiego producenta stał się kontrakt na dostawę pociągów na 29 szybkich zespołów trakcyjnych z podwójnym napędem elektryczno spalinowym dla angielskiej Great Western Railway. Po analizie mocy produkcyjnych w poszczególnych zakładach zdecydowano, że większość prac przy składach zostanie wykonanych właśnie we włoskiej Pistoi.

O kolejnym sukcesie Hitachi, tym razem na „rodzimym” rynku włoskim pisaliśmy niedawno. Hitachi Rail Ilaly wygrał przetarg na dostawę nawet 300 piętrowych elektrycznych pociągów dla włoskiej Trenitalii, choć na razie wyprodukuje ich 39. Piętrowe zestawy, które wyprodukuje Hitachi Rail Italy, otrzymają nazwę Caravaggio. Będą 5-wagonowe i mają mieć 136 metrów długości.

Szansą na rozwój przetarg w SNCF?

Obecnie nie jest już kwestią tego czy, lecz kiedy Hitachi weźmie udział w przetargach na szybkie i superszybkie pociągi. Najbliższą ku temu okazją będzie konkurs na ich produkcje dla francuskich kolei SNCF. Z pewnością Japończykom nie będzie łatwo, z uwagi na formalną i nieformalną protekcję rządu francuskiego nad rodzimymi producentami. Ale jest o co powalczyć – 35 nowych pociągów TGV ma połączyć m.in. Paryż z Kolonią, z Amsterdamem czy z Barceloną. Obecnie wartość przygotowywanego przetargu szacuje się na miliard euro. Kwota ta znacznie wzrośnie, gdy w kolejnym dziesięcioleciu SNCF będzie chciało rozszerzyć to zamówienie do 100 sztuk łącznie.

Na razie jednak, poza Włochami i Anglią, Hitachi skutecznie blokowane jest przez Bombardiera, Siemensa i Alstom. Nie udało się wejście Hitachi na rynek niemiecki, gdzie producent zainteresowany był produkcją pociągów aglomeracyjnych dla regionu Hamburga, a także produkcja wagonów kolei podziemnej dla Monachium.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pistoia (3)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pistoia (3)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS