NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Hitachi przepycha się na europejskim rynku. Powalczy o kontrakt na pociągi TGV?

| Michał Szymajda 10.07.2016 52

Hitachi przepycha się na europejskim rynku. Powalczy o kontrakt na pociągi TGV?
Hitachi powoli wjeżdża na europejskie toryFot. Hitachi Europe
Po przejęciu przez Hitachi włoskiego producenta taboru AnsaldoBreda japoński gigant coraz mocniej wchodzi na europejski rynek. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że będzie chciał powalczyć o największe zamówienia, które na europejskim rynku realizował do tej pory głównie Alstom, Siemens i Bombardier.
AnsaldoBreda to włoski producent, który w ostatnich latach zaprzepaścił swoją wielką szansę na wejście na europejskie rynki kolejowe. Finalną porażką Włochów okazał się kontrakt na szybkie pociągi Albatros dla Kolei Holenderskich i Belgijskich. Koncern z doświadczonymi pracownikami, mocnym biurem projektowym i bardzo dużym zapleczem w Neapolu i Pistoi, nawet ze sporym zadłużeniem, stał się jednak bardzo łakomym kąskiem dla Hitachi.

Na razie rynek angielski i włoski

Pierwszym dużym sukcesem Hitachi w Europie po przejęciu włoskiego producenta stał się kontrakt na dostawę pociągów na 29 szybkich zespołów trakcyjnych z podwójnym napędem elektryczno spalinowym dla angielskiej Great Western Railway. Po analizie mocy produkcyjnych w poszczególnych zakładach zdecydowano, że większość prac przy składach zostanie wykonanych właśnie we włoskiej Pistoi.

O kolejnym sukcesie Hitachi, tym razem na „rodzimym” rynku włoskim pisaliśmy niedawno. Hitachi Rail Ilaly wygrał przetarg na dostawę nawet 300 piętrowych elektrycznych pociągów dla włoskiej Trenitalii, choć na razie wyprodukuje ich 39. Piętrowe zestawy, które wyprodukuje Hitachi Rail Italy, otrzymają nazwę Caravaggio. Będą 5-wagonowe i mają mieć 136 metrów długości.

Szansą na rozwój przetarg w SNCF?

Obecnie nie jest już kwestią tego czy, lecz kiedy Hitachi weźmie udział w przetargach na szybkie i superszybkie pociągi. Najbliższą ku temu okazją będzie konkurs na ich produkcje dla francuskich kolei SNCF. Z pewnością Japończykom nie będzie łatwo, z uwagi na formalną i nieformalną protekcję rządu francuskiego nad rodzimymi producentami. Ale jest o co powalczyć – 35 nowych pociągów TGV ma połączyć m.in. Paryż z Kolonią, z Amsterdamem czy z Barceloną. Obecnie wartość przygotowywanego przetargu szacuje się na miliard euro. Kwota ta znacznie wzrośnie, gdy w kolejnym dziesięcioleciu SNCF będzie chciało rozszerzyć to zamówienie do 100 sztuk łącznie.

Na razie jednak, poza Włochami i Anglią, Hitachi skutecznie blokowane jest przez Bombardiera, Siemensa i Alstom. Nie udało się wejście Hitachi na rynek niemiecki, gdzie producent zainteresowany był produkcją pociągów aglomeracyjnych dla regionu Hamburga, a także produkcja wagonów kolei podziemnej dla Monachium.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pistoia (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pistoia (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS