Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Hiszpanie opracują projekt modernizacji linii regionalnych na Śląsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Hiszpanie opracują projekt modernizacji linii regionalnych na Śląsku
fot. Gaj777, CC BY-SA 4.0Stacja Skoczów
Zakończył się przetarg PKP PLK na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu rewitalizacji linii Bronów – Skoczów – Goleszów – Wisła/Cieszyn. Inwestycja będzie finansowana z RPO województwa śląskiego i obejmie linie nr 694/157/190/191.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce” umieszczono w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Przedmiotem analiz studialnych są linie kolejowe nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce z infrastrukturą towarzyszącą.

Cena z małym udziałem

Obecnie ruch pasażerski odbywa się na odcinku Skoczów – Goleszów – Wisła Głębce, przy czym prędkość maksymalna pociągów wynosi tu od 40 do 60 km/h. W 2013 r. odcinki linii nr 190 Skoczów – Bielsko-Biała i Goleszów – Cieszyn znalazły się na liście linii przeznaczonych do likwidacji. W 2015 r. województwo śląskie zapowiedziało, że odcinek Skoczów – Goleszów – Cieszyn przeznaczono do rewitalizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

W tym roku PKP PLK rozpisały przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla tego zadania. Udział w nim wzięło dziesięć podmiotów. Cena odgrywała w tym przetargu najmniejszą rolę. Jej udział w ocenie wynosił zaledwie 40%, z kolei wartości techniczne wyceniono na 60%. Po analizie ofert wykonawcą zadania zostało hiszpańskie konsorcjum IDOM Inżynieria – z którymi PKP PLK podpisała już umowę. Kwota jaką zaproponował oferent wyniosła 2,247 mln zł brutto. Zamawiający przeznaczył na to zadanie budżet o wartości 3,075 mln zł brutto. Czas realizacji zadania przewidziano na 495 dni.

W trzech wariantach

Konsorcjum ma przygotować teraz trzy warianty dokumentu. Pierwszy wariant ograniczonego zakresu zakładać ma uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii linii kolejowej, bez wykraczania poza istniejące budowle ziemne, jednak nie mniej niż 60 km/h i nie więcej niż 120 km/h; ewentualny ruch pociągów towarowych zakłada się jedynie na odcinkach Skoczów – Chybie/ Bronów, prędkość dla pociągów towarowych generalnie ma wynosić nie mniej niż 60 km/h.

W kolejnym wariancie wykonawca ma przyjąć rozwiązanie polegające na budowie Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), obejmującego stacje Ustroń, Ustroń Polana, Wisła Uzdrowisko, Wisła Głębce, przy częściowym wykorzystaniu istniejących, przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Trzeci wariant zakładać zaś ma kompleksową przebudowę linii.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5