Grupa ZUE, jeden z liderów rynku budownictwa infrastruktury komunikacji miejskiej oraz jeden z czołowych podmiotów na rynku budownictwa infrastruktury komunikacji kolejowej, zanotowała w okresie pierwszych trzech kwartałów 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 466,4 mln zł, czyli wyższe o 58% od wypracowanych w tym samym okresie rok wcześniej. Wzrost sprzedaży w omawianym okresie miał wpływ na wynik brutto ze sprzedaży, który wyniósł 17,4 mln zł wobec 24,8 mln zł w tym samym okresie rok wcześniej i 9,5 mln zł w I półroczu tego roku. Jednocześnie Grupa zanotowała wynik netto na poziomie 2,2 mln zł wobec 0,11 w I półroczu tego roku.
Na niższy wynik brutto na sprzedaży w ujęciu rok do roku wpływ miała m.in. korekta wartości rozpoznanej sprzedaży (dokonana w I półroczu 2014 roku) w wysokości 4,35 mln zł na kontraktach: „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Etap I: odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie i budowa łącznicy Warszawa Służewiec - Lotnisko Okęcie” oraz „Budowa trasy tramwajowej os. Lecha - Franowo", dla których toczą się postępowania sądowe. Korekta wartości była związana z wprowadzeniem przez Spółkę bardziej restrykcyjnej polityki oceny ryzyka na realizowanych, a nie rozliczonych kontraktach.
Grupa pozyskała w w okresie trzech kwartałów 2014 roku kontrakty o wartości ponad 673 mln zł, czyli o ok. 36,5% wyższej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Spółka pozytywnie ocenia długofalowe perspektywy rozwoju rynków swojej działalności, tj. rynku kolejowego, infrastruktury miejskiej oraz rynku inwestycji w infrastrukturę sieci energetycznych. Również możliwości związane z nową perspektywą finansową UE oceniane są przez spółkę jako obiecujące.
Spółka konsekwentnie realizuje politykę wychodzenia z usługami poza obszar Polski. Realizuje zadanie z zakresu infrastruktury miejskiej na Słowacji (Budowa IKD Koszyce, Plac Maratónu Mieru – plac stacyjny” w mieście Koszyce), zaś jej spółka zależna – Biuro Projektow Komunikacyjnych w Poznaniu, wspólnie w partnerem bułgarskim, złożyła ofertę z najniższą ceną na zaprojektowanie linii kolejowej w Bułgarii. Spółka kontynuuje również prace związane z wejściem na rynek afrykański.
W okresie trzech kwartałów 2014 roku Grupa ZUE uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 466,4 mln zł, czyli wyższe o 58% od osiągniętych rok wcześniej i o ponad 60% od wyników osiągniętych w pierwszym półroczu 2014 roku. Jest to ściśle związane z sezonowością branży budowlanej, która osiąga najlepsze wyniki sprzedaży przeważnie w drugim i trzecim kwartale roku. Wzrost sprzedaży w omawianym okresie miał wpływ na wynik brutto ze sprzedaży, który wzrósł o 7,9 mln zł w porównaniu do wyniku półrocza. Wskaźnik marży brutto na sprzedaży za okres dziewięciu miesięcy roku 2014 ukształtował się na poziomie 3,72%.
Warto podkreślić, że na niższy osiągnięty wynik brutto na sprzedaży w ujęciu rok do roku wpływ miała m.in. korekta wartości rozpoznanej sprzedaży (dokonana w I półroczu 2014 roku) w wysokości 4,35 mln zł na kontraktach: „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Etap I: odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie i budowa łącznicy Warszawa Służewiec - Lotnisko Okęcie” oraz „Budowa trasy tramwajowej os. Lecha - Franowo", dla których toczą się postępowania sądowe. Korekta wartości była związana z wprowadzeniem przez Spółkę bardziej restrykcyjnej polityki oceny ryzyka na realizowanych a nierozliczonych kontraktach.
Koszty zarządu w okresie trzech kwartałów 2014 roku kształtowały się na poziomie 12,6 mln zł, w porównaniu do 14,3 mln zł w tym samym okresie 2013 roku, co oznacza spadek o 11,5%. Jest to efekt połączenia ZUE ze spółką PRK w Krakowie SA.
Grupa zachowuje bezpieczne poziomy wskaźników zadłużenia i płynności. Na koniec III kwartału 2014 roku wartość niewykorzystanych linii kredytowych Grupy wynosiła 115 mln zł. Wartość środków pieniężnych ukształtowała się na poziomie ponad 40 mln zł.