Partnerzy serwisu:
Pasażer

Grupa PKP zapowiada gotowość na świąteczny szczyt przewozowy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Grupa PKP zapowiada gotowość na świąteczny szczyt przewozowy
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Zapewnione jest całodobowe wsparcie podróżnych, pomoc informatorów na dworcach i dodatkowe miejsca w pociągach m.in. na trasach z Warszawy do Trójmiasta i Krakowa. Przez święta w gotowości pozostają też zespoły techniczne. Straż Ochrony Kolei wzmocniła patrole i monitoruje tereny kolejowe – informuje PKP PLK w imieniu Grupy PKP.

Jak zapewniają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, dyspozytorzy spółki monitorują sytuację na sieci kolejowej. W zależności od pogody podejmowane są działania, by linie były właściwie przygotowane do przejazdu pociągów. W okresie Świąt Wielkanocnych w gotowości pozostaje 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Załogi 70 pociągów sieciowych są przygotowane do naprawy usterek sieci trakcyjnej. Zapewniono 7 dodatkowych lokomotyw osłonowych, które można wykorzystać do udrażniania szlaków kolejowych w przypadku uszkodzenia i zatrzymania pociągu.

Na okres świąteczny PKP Intercity przygotowało więcej miejsc w pociągach kursujących na najpopularniejszych trasach, m.in. z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, czy Szczecina. Przewoźnik na bieżąco będzie analizował frekwencję i w miarę możliwości dostosowywał tabor do potrzeb pasażerów – informuje Grupa PKP.

Osoby, które planują podróż lub chcą dowiedzieć się, jakim zainteresowaniem cieszy się dane połączenie, mogą śledzić prognozy frekwencji w pociągach PKP Intercity na stronie www.intercity.pl. W aktualizowanej codziennie zakładce Prognoza frekwencji w pociągach znajduje się lista składów wraz z szacowanym zapełnieniem. Przewoźnik zachęca pasażerów do planowania wyjazdów z wyprzedzeniem. Wcześniejszy zakup biletów gwarantuje miejscówkę, zapewniając komfortową podróż.
W okresie wzmożonego ruchu pasażerskiego, związanego z wielkanocnymi wyjazdami, na największych dworcach dyżurować będą mobilni informatorzy. Udzielą podróżnym informacji na temat ruchu pociągów, lokalizacji peronów czy dostępnych ofert biletowych.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta, które zapewnia pasażerom wsparcie na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień oferuje pomoc np. poprzez organizację dojazdu do miejsca docelowego, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. CWK współpracuje także z obsługą składów pasażerskich.

Podróżni mogą liczyć na wsparcie pracowników InfoDworców. To punkty informacyjne, znajdujące się na kluczowych dworcach kolejowych: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Łódź Fabryczna, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Wrocław Główny. Ich obsługa odpowiada na pytania dotyczące funkcjonowania dworca i usług dostępnych na terenie obiektu oraz służy pomocą podróżnym, którzy nie znają topografii miasta.

W okresie wielkanocnym każdej doby nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie blisko 400 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei (SOK) wspieranych przez ok. 100 policjantów, strażników miejskich, żandarmów i strażników granicznych. Dodatkowe patrole pojawią się  w ponad 600 pociągach pasażerskich oraz na stacjach, dworcach i przystankach. Funkcjonariusze wykorzystają także specjalistyczny sprzęt m.in. mobilne centra monitoringu, fotopułapki i noktowizory. Przez całą dobę czynny jest numer alarmowy SOK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Grupy PKP: Od „państwa w państwie” do holdingu

Prawo i polityka

20 lat Grupy PKP: Od „państwa w państwie” do holdingu

Roman Czubiński 23 września 2021

Głos PKP w sprawie Europejskiego Roku Kolei

Infrastruktura

Głos PKP w sprawie Europejskiego Roku Kolei

inf. pras 26 października 2020

Grupa PKP przekazuje środki na zakup testów

Infrastruktura

Kolejarze wsparli Narodowy Instytut Leków

Infrastruktura

Grupa PKP: Wspieramy naszych kontrahentów

Biznes

Zobacz również:

20 lat Grupy PKP: Od „państwa w państwie” do holdingu

Prawo i polityka

20 lat Grupy PKP: Od „państwa w państwie” do holdingu

Roman Czubiński 23 września 2021

Głos PKP w sprawie Europejskiego Roku Kolei

Infrastruktura

Głos PKP w sprawie Europejskiego Roku Kolei

inf. pras 26 października 2020

Grupa PKP przekazuje środki na zakup testów

Infrastruktura

Kolejarze wsparli Narodowy Instytut Leków

Infrastruktura

Grupa PKP: Wspieramy naszych kontrahentów

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5