Wyprodukowana w Newagu, 4-osiowa lokomotywa elektryczna E4MSU Griffin, otrzymała certyfikat zgodności z TSI. W lutym 2015, firma Kolprem eksploatowała ją na trudnych śląskich i małopolskich szlakach z profilami tras sięgającymi 12 promili, gdzie bez jakichkolwiek przeszkód lokomotywa ciągnęła składy 3270 t.
Instytut Kolejnictwa potwierdził zgodność lokomotywy Griffin z trzema Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności „Tabor – Lokomotywy i tabor pasażerski” (Loc&Pas); „Tabor – Hałas” (NOI) oraz „Tabor – Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” (SRT), co oznacza, że konstrukcja lokomotywy jest zgodna z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności obowiązującymi w Unii Europejskiej.
– Oficjalne potwierdzenie zgodności z TSI bardzo ułatwi proces homologacji na innych rynkach. Jako lokomotywa trzysystemowa (3kV DC, 15 kV AC i 25 kV AC), E4MSU Griffin może, po przejściu testów specyficznych dla różnych państw systemów sterowania ruchem i systemów bezpieczeństwa, zostać dopuszczona do eksploatacji w większości krajów europejskich – mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes Newagu. Dotychczas Griffin posiadał zezwolenie poruszania się pojazdu na terenie RP i był testowany przez różnych przewoźników.
W lutym 2015, firma Kolprem eksploatowała ją na trudnych śląskich i małopolskich szlakach z profilami tras sięgającymi 12 promili, gdzie bez jakichkolwiek przeszkód lokomotywa ciągnęła składy 3270 t. Maszyniści z Kolpremu bardzo chwalą nowoczesną i przemyślaną konstrukcję Griffina spełniającą ich oczekiwania dotyczące parametrów trakcyjnych oraz komfortu jazdy. – Jazda lokomotywą sprawia, że maszynista czuje się jakby prowadził lokomotywę po nowej infrastrukturze, co jest wynikiem bardzo skutecznie działającego zawieszenia Griffina – mówi Adam Dej, instruktor Kolprem. Przestronna i ergonomiczna kabina maszynisty, niski poziom hałasu oraz oświetlenie wykonane w technologii LED jest według producenta jej dodatkowym atutem.