Partnerzy serwisu:
Tabor

Griffin z powrotem w Żmigrodzie. „Testy zdała celująco”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
13-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Griffin z powrotem w Żmigrodzie. „Testy zdała celująco”
Jak poinformowali nas Czytelnicy, lokomotywa Griffin Newagu Gliwice powróciła na kolejne testy do Żmigrodu. – Dotychczasowe testy zdała celująco – podkreśla producent. Wkrótce ma się zacząć eksploatacja nadzorowana w PKP Cargo.

Lokomotywa E4MSU jest pierwszą przedstawicielką platformy Griffin, przeznaczoną do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h. Najnowszy produkt Newagu Gliwice został zaprezentowany w ubiegłym roku na berlińskich targach InnoTrans. Od momentu, kiedy lokomotywa przyjechała z targów przechodziła kilkumiesięczny okres testów typu.

W maju rozpoczęły się testy dynamiczne na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. W połowie maja elektrowóz odbył próby lokomotywy na Centralnej Magistrali Kolejowej. Kolejne pomiary były prowadzone na odcinku Olsztyn – Nidzica. Ze stolicy województwa warmińsko-mazurskiego. Po zakończeniu jazd testowych lokomotywa powróciła na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

„Zdała celująco”

– W chwili obecnej Newag Gliwice prowadzi intensywne prace związane z badaniami lokomotywy elektrycznej E4MSU Griffin. Z wynikiem celującym zdała wszystkie zaplanowane, zgodnie z przyjętym harmonogramem testy prowadzone przez Instytut Kolejnictwa – mówi Bogusław Nowak z Newagu Gliwice.

– Pozytywnie przeszła jazdy badawcze po sieci PKP PLK, przejazdy przez łuki, badanie układu jezdnego, układu hamulcowego i wiele innych. Uzyskane dotychczas wyniki pozwalają ze spokojem oczekiwać na szybkie zakończenie z bardzo dobrym rezultatem wszystkich zaplanowanych testów – podsumowuje Nowak.

Wkrótce jazdy w Cargo?

Jak już informowaliśmy, Newag Gliwice zwrócił się o zgodę na przeprowadzenie próbnych jazd badawczych w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji  i na tę propozycję PKP Cargo odpowiedziało pozytywnie. Próby będą wykonywane na terenie Śląskiego Zakładu Spółki. Nie udało nam się jednak jeszcze potwierdzić terminu rozpoczęcia tychże jazd.


 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Infrastruktura

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Michał Szymajda 02 marca 2023

Newag wygrał przetarg i dostarczy kolejne lokomotywy PKP Intercity

Tabor i technika

11 Griffinów z Newagu już w PKP Intercity [aktualizacja]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Infrastruktura

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Michał Szymajda 02 marca 2023

Newag wygrał przetarg i dostarczy kolejne lokomotywy PKP Intercity

Tabor i technika

11 Griffinów z Newagu już w PKP Intercity [aktualizacja]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5