Jak poinformowali nas Czytelnicy, lokomotywa Griffin Newagu Gliwice powróciła na kolejne testy do Żmigrodu. – Dotychczasowe testy zdała celująco – podkreśla producent. Wkrótce ma się zacząć eksploatacja nadzorowana w PKP Cargo.
Lokomotywa E4MSU jest pierwszą przedstawicielką platformy Griffin, przeznaczoną do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h. Najnowszy produkt Newagu Gliwice został zaprezentowany w ubiegłym roku na berlińskich targach InnoTrans. Od momentu, kiedy lokomotywa przyjechała z targów przechodziła kilkumiesięczny okres testów typu.
W maju rozpoczęły się testy dynamiczne na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. W połowie maja elektrowóz odbył próby lokomotywy na Centralnej Magistrali Kolejowej. Kolejne pomiary były prowadzone na odcinku Olsztyn – Nidzica. Ze stolicy województwa warmińsko-mazurskiego. Po zakończeniu jazd testowych lokomotywa powróciła na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
„Zdała celująco”
– W chwili obecnej Newag Gliwice prowadzi intensywne prace związane z badaniami lokomotywy elektrycznej E4MSU Griffin. Z wynikiem celującym zdała wszystkie zaplanowane, zgodnie z przyjętym harmonogramem testy prowadzone przez Instytut Kolejnictwa – mówi Bogusław Nowak z Newagu Gliwice.
– Pozytywnie przeszła jazdy badawcze po sieci PKP PLK, przejazdy przez łuki, badanie układu jezdnego, układu hamulcowego i wiele innych. Uzyskane dotychczas wyniki pozwalają ze spokojem oczekiwać na szybkie zakończenie z bardzo dobrym rezultatem wszystkich zaplanowanych testów – podsumowuje Nowak.
Wkrótce jazdy w Cargo?
Jak już informowaliśmy, Newag Gliwice zwrócił się o zgodę na przeprowadzenie próbnych jazd badawczych w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji i na tę propozycję PKP Cargo odpowiedziało pozytywnie. Próby będą wykonywane na terenie Śląskiego Zakładu Spółki. Nie udało nam się jednak jeszcze potwierdzić terminu rozpoczęcia tychże jazd.