Partnerzy serwisu:
Biznes

Grelowski: Na kolei wiele się zmieniło, ale...

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
14-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Grelowski: Na kolei wiele się zmieniło, ale...
- Przez rok bardzo wiele na kolei się zmieniło. Jestem dumny z tego, że wiele wątpliwości, które zgłaszałem podczas zeszłorocznego Kongresu Kolejowego, zostało rozwianych - wskazywał podczas jednej z debat Kongresu Kolejowego 2013 Maciej Grelowski z Business Centre Club.

- Z pewnością obecne kierownictwo w sposób fundamentalny zmienia rzeczywistość kolejową, ale tylko w tych obszarach, w których się dobrze czuje. Chodzi o 4-5 zadań, które zostały wyznaczone przez ministra Nowaka. Pomimo tego, wciąż nie wiadomo, w jakim kierunku to wszystko zmierza – nie ma np. dokumentu, z którego wynika, co w przyszłości stanie się z PKP - stwierdził.

- PKP nie może zostać normalnie zarządzaną korporacją. Podstawowym celem działania tej drugiej jest kreowanie wyniku. Ja mam wątpliwości, czy jest to zadanie, które powinno przyświecać Grupie PKP - mówił Grelowski. - Teraz państwo musi konkurować z rynkiem prywatnym i wykazywać się taką samą efektywnością kapitałową. A tymczasem ono powinno być obecne tam, gdzie prywatny podmiot sobie nie radzi. Państwo jest potrzebne w tych miejscach, w których potrzeby obywatela nie mogą zostać zaspokojone w inny sposób - podkreślił przedstawiciel BCC.

- Jestem pełen szacunku dla dokonanych zmian, popieram kierunek związany z prywatyzacją. Zarząd Grupy powinien wykonywać zadania menedżerów, tymczasem politycy nie powinni czuć się zwolnieni z pracy, poprzez przerzucenie odpowiedzialności na zawodowców - podsumował Grelowski.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Maszynista – zawód prestiżowy? Zmiana postrzegania pracy na kolei

Prawo i polityka

Maszynista – zawód prestiżowy? Zmiana postrzegania pracy na kolei

Kasper Fiszer 28 listopada 2022

Czy wodór zastąpi kolej spalinową? Tak, ale nie w każdym obszarze

Tabor i technika

Elektryfikacja kolei sposobem na jej neutralność klimatyczną?

Tabor i technika

Adamczyk: Europejski tor w Ukrainie to konieczność

Prawo i polityka

Minister Ołeksandr Kubrakow otworzy Kongres Kolejowy

Biznes

Zobacz również:

Maszynista – zawód prestiżowy? Zmiana postrzegania pracy na kolei

Prawo i polityka

Maszynista – zawód prestiżowy? Zmiana postrzegania pracy na kolei

Kasper Fiszer 28 listopada 2022

Czy wodór zastąpi kolej spalinową? Tak, ale nie w każdym obszarze

Tabor i technika

Elektryfikacja kolei sposobem na jej neutralność klimatyczną?

Tabor i technika

Adamczyk: Europejski tor w Ukrainie to konieczność

Prawo i polityka

Minister Ołeksandr Kubrakow otworzy Kongres Kolejowy

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5