NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

François Hollande otworzył LGV Sud Europe Atlantique

| Artur Bogdanowicz,Rynek Kolejowy/LOK, SNCF 08.03.2017 2

François Hollande otworzył LGV Sud Europe Atlantique
W ostatnim dniu lutego prezydent Francji François Hollande otworzył trasę dużych prędkości (LGV) Sud Europe Atlantique (SEA) między Tours i Bordeaux.
Linia powstała w formie partnerstwa publiczno-prywatnego: Narodowy zarządca infrastruktury SNCF Réseau wsparł ja 1,2 mld euro, przeznaczonymi na przyłączenia do tradycyjnej sieci w dziesięciu lokalizacjach, nastawnie i przebudowę infrastruktury w Bordeaux i paryskim dworcu Montparnasse, zaś prywatny partner Lisea (konsorcjum firm VINCI Concessions z udzialem 33,4 %, la Caisse des Dépôts 25,4 %, Meridiam 22 % oraz Ardian 19,2 %) przeznaczył 7,8 mld euro na budowę trasy.

Lisea otrzymała koncesję na obsługę trasy na 50 lat, którą z kolei zleciła SNCF Réseau. W połowie marca rozpocznie się sprzedaż biletów na regularne przejazdy, których uruchomienie zaplanowano na 2 lipca br.

Przystosowany do przejazdów z prędkością do 320 km/h nowy odcinek o długości 302 km został wybudowany od podstaw między Saint‐Avertin (Indre‐et‐Loire) i Ambarès‐et‐Lagrave (Gironde), do jego potrzeb dostosowano także 10 odcinków dojazdowych o łącznej długości 38 km.

Od lipca przejazd z Paryża do Bordeaux skróci się o godzinę i potrwa 2 godziny i 4 minuty. Pociągi zatrzymywać się będą na dworcach w centrach miast leżących na trasie; dla potrzeb linii nie powstały żadne nowe stacje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS