Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Francuzi testują linię dużej prędkości wybudowaną dzięki PPP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Francuzi testują linię dużej prędkości wybudowaną dzięki PPP
fot RFF
Po czterech latach zakończono prace budowlane na nowym odcinku linii kolei dużych prędkości Sud Europe Atlantique, która połączy Paryż z południowo-zachodnią Francją. To największa inwestycja PPP w Europie.

Linia LGV Sud Europe Atlantique liczy 302 kilometry i łączy Tours w zachodniej Francji z Bordeaux na południu kraju. Linia pozwoli na szybkie połączenie Paryża z Tuluzą i regionem Pirenejów. Budowa odcinka rozpoczęła się na początku 2012 r. Wykonawcą było konsorcjum Lisea, w skład którego weszły spółki Vinci (33,4% udziału w konsorcjum) Caisee des Dépôts/CDC Infrastructure (25,4%), Sojas (22%) i AXA Private Equity (19,2%).

Największa inwestycja PPP Europy

Nowy odcinek wybudowano w formule partnerstwa publiczno – prywatnego i jest to jak dotąd największa inwestycja PPP zrealizowana w Europie. W 2011 r. zawarto umowę koncesyjną, na podstawie której konsorcjum Lisea będzie operatorem linii przez 50 lat. Koszt inwestycji, który wynosi 7,8 mld euro podzielono między 3 strony: partnera publicznego czyli rząd Francji, samorządy i UE, które wyłożyły 3,8 mld, francuskiego zarządcę infrastruktury RFF, który zainwestował 1 mld euro i konsorcjum, które pozyskało pozostałe 3 mld euro dzięki kredytom otrzymanym w bankach komercyjnych, EBI i agencjach rządowych. Konsorcjum spłacać będzie kredyty z zysków wypracowywanych z opłat od przewoźników korzystających z linii.

Nowy tabor KDP


Po zakończeniu testów planuje się uruchomienie linii do użytku komercyjnego w lipcu 2017 r. SNCF – narodowe koleje francuskie szacują, że liczba pasażerów korzystających z nowego odcinka w 2019 r. wyniesie 2,3 mln rocznie. Nową linię KDP będzie obsługiwać 40 składów piętrowych Alstom Euroduplex Atlantique, które wkrótce mają być dostarczone SNCF i mają zastąpić jednopoziomowe pociągi, które obecnie kursują do Bordeaux – informuje Railjournal.

Niedawno poinformowano o niepowodzeniu finansowym innego wielkiego projektu linii dużych prędkości realizowanego w formule PPP. W maju zbankrutował koncesjonariusz, który zbudował linię z Figueres do Perpignan, gdzie zainteresowanie przewoźników okazało się dużo mniejsze od prognoz, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5