Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

FPL o Dragonach: Cena i niezawodność

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
FPL o Dragonach: Cena i niezawodność
Wczoraj poinformowaliśmy, że Newag Gliwice dostarczy pięć nowych lokomotyw elektrycznych Dragon dla Freightliner PL. To będą pierwsze elektrowozy Newagu z dodatkowym silnikiem spalinowym.

W piątek podpisana została trójstronna umowa warunkowa między Newagiem Gliwice, Freightliner Polska a instytucją finansującą ING Lease Polska na dostawę pięciu nowych sześcioosiowych lokomotyw E6DCF-DP Dragon.

Wartość kontraktu 17,5 mln euro netto. Pierwsze trzy sztuki mają dotrzeć do przewoźnika na koniec maja 2016 r. Kolejne dwie mają być dostarczane co miesiąc. Umowa wejdzie w życie, jeśli do końca tygodnia wszystkie strony wypełnią formalności.

– Podpisana umowa to kolejny krok do wejścia z naszymi lokomotywami na rynki zachodnie. Zaufanie, jakim obdarzyła nas Grupa Freightliner – wiodący niezależny operator kolejowy w Europie – dowodzi słuszności naszej strategii rozwoju – mówi Bartosz Krzemiński, prezes Newagu Gliwice.

FPL: Dobre perspektywy rynku

– Transakcja jest dowodem na to, że Grupa Freightliner wysoko ocenia perspektywy polskiego rynku kolejowego. To kolejna, wielomilionowa inwestycja wpisująca się w nasze hasło „solidność w standardzie”, czyli  strategię dostarczania klientom efektywnych rozwiązań logistycznych przy zachowaniu najwyższej dbałości o jakość i bezpieczeństwo – komentuje Konstantin Skorik, prezes Freightliner PL.

– Z pełnym przekonaniem inwestujemy w tabor produkowany przez polską firmę z tradycjami, która jest w stanie dostarczyć produkt na światowym poziomie. Wierzymy, że wraz z postępującym procesem modernizacji polskiej sieci kolejowej wzrastać będzie rola nowoczesnego i innowacyjnego taboru – dodaje.

Zdecydowała ekonomia i niezawodność

Zamówione przez Freightliner PL Dragony  to 6-osiowe lokomotywy o mocy 5 MW, przystosowane do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze nawet powyżej 4 tys. ton. Wyposażone będą w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 520 kW, umożliwiający obsługę klientów również na niezelektryfikowanych końcówkach linii oraz na bocznicach bez wykorzystywania dodatkowych lokomotyw manewrowych (tzw. last mile).  Dlaczego przewoźnik zdecydował się na zakup akurat w Newagu?

– Dragony cha­rak­te­ry­zują się siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­kowania, boga­tym wypo­sa­że­niem oraz przede wszyst­kim bezawaryjnością. Dlatego będą stanowiły doskonałe uzupełnienie naszego obecnego taboru – opowiada Wojciech Jurkiewicz, dyrektor zarządzający Freightliner PL. Trzon taboru trakcyjnego przewoźnika stanowią w Polsce spalinowe sześcioosiowe lokomotywy typu JT42CWRM klasy 29 EMD produkcji Electro-Motive Diesel Inc. USA, znane pod brytyjskim oznaczeniem Class66.


Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.

Więcej na temat konferencji.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Class 66 Freightlinera w nowych barwach [zdjęcia]

Fotorelacje

Class 66 Freightlinera w nowych barwach [zdjęcia]

Jakub Madrjas 22 stycznia 2021

Freightliner PL uruchomił swój najcięższy pociąg w historii [zdjęcia]

Tabor i technika

Freightliner PL rośnie z mocą

Biznes

Freightliner PL rośnie z mocą

inf. pras. 19 lutego 2019

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Class 66 Freightlinera w nowych barwach [zdjęcia]

Fotorelacje

Class 66 Freightlinera w nowych barwach [zdjęcia]

Jakub Madrjas 22 stycznia 2021

Freightliner PL uruchomił swój najcięższy pociąg w historii [zdjęcia]

Tabor i technika

Freightliner PL rośnie z mocą

Biznes

Freightliner PL rośnie z mocą

inf. pras. 19 lutego 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5