NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Flirty z Siedlec praktycznie niezawodne

| lm, Rynek Kolejowy/Stadler 03.06.2016 407

Flirty z Siedlec praktycznie niezawodne
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
99,8 proc. – to najnowszy wskaźnik niezawodności Flirtów eksploatowanych przez PKP Intercity i Łódzką Kolej Aglomeracyjną. – Zawsze dążymy do stu procent – deklaruje Christian Spichiger ze Stadlera. Dostępne dane wskazują, że Flirty produkowane w siedleckim zakładzie firmy należą do najbardziej niezawodnych pojazdów nie tylko w Polsce, ale i w Europie.
20 Flirtów eksploatowanych przez PKP Intercity przejechało od grudnia 2015 roku już 2,7 mln km. Można założyć, że w tym czasie wyeliminowane zostały już wszystkie dolegliwości „wieku dziecięcego”. Widać to po najnowszych danych: wskaźnik niezawodności wyniósł w tym okresie 99,8 proc. a dostępności 98 proc.

Wyniki wydają się bardzo dobre, ale o tym, że mogą być jeszcze lepsze, świadczą wskaźniki 20 Flirtów eksploatowanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną (ŁKA), gdzie po przejechaniu, od czerwca 2014 roku 3,1 mln km, poziom 99,8 proc. został osiągnięty zarówno pod względem niezawodności, jak i dostępności.

– Nasze składy mają być najbardziej niezawodnym taborem na polskich i europejskich torach – to cel, którego się trzymamy. Dlatego tak dużą wagę przykładamy do jakości i najnowszych, ale dobrze sprawdzonych technologii. Duże znaczenie ma także bogate doświadczenie w utrzymaniu taboru, bo to właśnie fakt, że sami prowadzimy serwis wyprodukowanych pojazdów, w znacznej mierze przekłada się na ich bardzo dobre wskaźniki gotowości. Pod tym względem zawsze dążymy do poziomu 100 proc. To nasza przewaga konkurencyjna, dzięki której wygrywamy największe europejskie przetargi, w których standardem jest to, że zamawiający oczekują wysokiej niezawodności, dostępności oraz niskich kosztów eksploatacji w całym cyklu życia pojazdu – mówi Christian Spichiger, wiceprezes wykonawczy w oddziale Europa Centralna, odpowiedzialny za rozwój Stadlera w Polsce.

Obecnie w zakładzie Stadlera w Siedlcach produkowane są najnowszej generacji pojazdy Flirt3, które poza najwyższym poziomem jakości i bezpieczeństwa, cechują się także niskim zużyciem energii, co w połączeniu z niezawodnością przekłada się na niskie koszty całościowej eksploatacji. W Polsce od 2009 roku eksploatowane są także Flirty pierwszej generacji, użytkowane przez Koleje Mazowieckie (10 pojazdów) i Koleje Śląskie (4 pojazdy) – w przypadku tego taboru współczynnik gotowości technicznej także utrzymuje się na wysokim poziomie.

– Zakład w Siedlcach produkuje najwyższej jakości pojazdy, dlatego wygrywamy przetargi nie tylko w Polsce, ale także w Holandii, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech i innych krajach. W efekcie jesteśmy największym polskim eksporterem taboru kolejowego. Realizujemy dalsze inwestycje w Siedlcach, chcemy dalej rozwijać zakład i liczbę krajowych dostawców oraz wygrywać kolejne przetargi w Polsce, która jest dla nas bardzo ważnym rynkiem – dodaje Christian Spichiger.

Łącznie z siedleckiego zakładu, który powstały w 2007 roku, wyjechało już 265 pociągów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS