NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Ekspresem przez media: Wsparcie dla kolei

| jar, Rynek Kolejowy 05.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
2015-06-05 10:21:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
90% Polaków nie jeździ koleją, więc siłą rzeczy jest to transport marginalny i nie przyciąga uwagi mediów, chyba że jest to Pendolino albo jakaś katastrofa.

A są przecież regiony, gdzie 99% ludzi nie jeździ koleją np. województwa wschodnie.
2015-06-05 10:25:17 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Pociągiem Łomża - Łapy (Białystok) nikt nie będzie jeździł, a do Warszawy to bez sensu naokoło.

DB dobrze robi rozwijajac brutta do/z Chin. To jest przyszłość kolei, a nie SZT z dotacją marszałka i pendo..
2015-06-05 11:15:07 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
"kolej nie jest lubiana przez opinię publiczną" - przecie PKP na to uczciwie pracują nieprzerwanie od 97 lat!

@aron
kolej jest transportem marginalnym w przewozie osób i jest to naturalne - tak jest na całym świecie.
Patologią Polszy jest to, że kolej staje się też marginalna w przewozie towarów, a zawdzięczamy to tylko i wyłącznie dyrektywom UE, dlatego "uważam, że Unia Europejska powinna zostać zniszczona!"
2015-06-05 12:58:11 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Stefan "3,26%" Banderą.
2015-06-05 13:36:07 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin
?
2015-06-05 15:43:23 Autor: Kalle Blomkvist
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Stefan banderą

Odkąd to, panie Stiopa, dyrektywy UE preferują transport towarów tzw. "tirami"? Jak to się ma do faktu, że przez całą Europę wzdłuż i wszerz (z wyjątkiem Polski, choć podobno się to zmienia, w żółwim tempie) walą kolejowe sprintery z kontenerami, miejscami nawet 140-160 km/h? Powinieneś się cieszyć, że polski rząd ma gdzieś unijne zalecenia zwiększenia nakładów na kolej, w końcu buntuje się przeciw znienawidzonemu "jewrosojuzowi" (jak ja uwielbiam tę korwinowską nowomowę:D )
2015-06-05 15:54:29 Autor: pppp
---.nstream.pl
aron trollujesz dalej. Trzeba przywrócić kolej do łask bo to bardzo wygodny i o wiele bezpieczniejszy środek transportu niż jazda busami (w dużej części nadające się na złom) czy samochodami.
2015-06-05 16:14:28 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Oczywiście, wszystko na to wskazuje, że są szanse na reaktywację połączeń kolejowych, wzrost popularności pociągów na lokalnych trasach...

Coraz więcej sygnałów też dociera, że w transporcie auto(busowym) jest nie najlepiej... duża konkurencja między tymi przewoźnikami, wręcz wojna cenowa między nimi, tu i ówdzie słyszy się w mediach o tym i o tamtym, wszystko to prowadzi do bankructwa wiele firm przewozowych. I paradoksalnie może to doprowadzić do tego że wiele miejscowości zostanie pozbawionych, jakiegokolwiek transportu publicznego, (btw, busowego).

Już teraz "busiarze" nie mają ochoty jeździć tam, gdzie wcześniej to chętnie robili. Np. w rejonie Krakowa, w ogóle ważą się losy tego typu połączeń (busowych) sąd rozstrzygnie czy w ogóle coś takiego się utrzyma. W sumie szkoda byłoby jakby wsie i miasteczka gdzie nie dociera kolej, zostały wykluczone komunikacyjnie. Z drugiej zaś strony rysuje się szansa na rewitalizację części dawnej GKT, Chabówka - Nowy Sącz, co sprawi że może pojawi się na tej relacji, regularny ruch pojazdów szynowych (pociągów, szynobusów)...
2015-06-05 17:06:55 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - a które to firmy przewozowe zbankrutowały ostatnio w Krakowie i okolicach?
2015-06-05 17:17:29 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
Prawda jest taka, że wiele wsi się gwałtownie wyludnia i po prostu nie ma kto do/z nich regularnie jeżdzić. Znam setki przykładów małych miejscowości gdzie mieszkają prawie sami emeryci w dużych wielorodzinnych domach i mają problemy z ich utrzymaniem.

Ich dzieci i wnuki wyprowadziły się dawno temu, przeważnie do JuKej albo do innych miast Polski.

W takich wioskach istnienie jakiegokolwiek transportu zbiorowego stoi pod wieeeeeeelkim znakiem zapytania
2015-06-05 18:01:41 Autor: Busiarz
---.dynamic.chello.pl
@Aron,
Link-Bus poległ. Kilka lat temu obstawiali z powodzeniem relację Kraków-Wrocław, kiedy w grodzie Kraka jeszcze nikomu się nie śniło o PolskimBusie, chociaż ten już turlikał się po polskich drogach. Kiedy pojawiły się czerwone autokary pod Wawelem i zaczęły obsługiwać kierunek na Wrocław, to Link-Bus przerzucił swoje wozy na Katowice. Na tej trasie przez kilka miesięcy miała miejsce istna wojna cenowa. W relacji Katowice-Kraków mogłeś przy w jej szczytowym momencie pojechać poniżej 5 PLN. Sielanka dla pasażerów trwała krótko. Około dwóch miesięcy z tego co kojarzę. Link-Bus poległ i cenowo wróciło wszystko do stanu przed wojny tj. 14 PLN za bilet normalny i dwóch głównych przewoźników ww. relacji tj. UNI-BUS oraz InterBus.
Link-Busa naprawdę szkoda, bo miło wspominam podróże z nimi. Szczególnie te w relacji do Wrocka czy kursy do Gdańska.
Pozdrawiam.
2015-06-05 18:14:26 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

www.dziennikpolski24.PL/.../3863935busy-nie-wyjadą-na-drogi,id,t,html...

Zwróć uwagę na zdanie:

"Urząd Skarbowy zajął już pierwsze konta bankowe przedsiębiorcom..."
2015-06-05 19:25:32 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@kalle b
Przecie wdrażanie dyrektyw unijnych przynosi skutki odwrotne od zamierzeń*, "a poza tym uważam, że unia europejska powinna zostać zniszczona"

* - vide żarówki "wstrząsodporne/do sygnalizacji ulicznej"
2015-06-06 02:06:25 Autor: Kalle Blomkvist
---.free.aero2.net.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@kalle b
Przecie wdrażanie dyrektyw unijnych przynosi skutki odwrotne od zamierzeń*, "a poza tym uważam, że unia europejska powinna zostać zniszczona"

* - vide żarówki "wstrząsodporne/do sygnalizacji ulicznej""
Takie tłumaczenie jest absurdalne. Jeśli na wstępie robisz z góry tego typu założenia, to nie bardzo widzę sens dyskusji.
2015-06-06 07:46:05 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński
"Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT-u. Jednocześnie dodaje, że zdecydowana większość przewoźników na bieżąco reguluje należności, a tylko kilku z nich uchyla się od płacenia"
2015-06-06 07:47:01 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Link-Bus chyba nie tyle poległ, co teraz jest podwykonawcą dla Szkota.
2015-06-06 07:52:04 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ miś uszatek - dlatego właśnie zamiast dotować puciongi do miast typu Chełm, Zamość czy Biała Podlaska ( gdzie można dojechać bez problemu busem) trzeba dotować busy do małych wiosek, tak żeby był 1 kurs rano i 1 po południu przynajmniej.
2015-06-06 08:01:31 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Trzeba rozdać kasę która dziś idzie na PRy powiatom i gminom. tam sie przyda właśnie na transport do takich małych wiosek.
2015-06-06 08:18:20 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ kalle b
Dlaczego spada ciągle przewóz towarów po szynach?
Odp: bo szybciej, pewniej i taniej po drogach

Dlaczego w US rośnie przewóz towarów po szynach?
Odp: bo szybciej i taniej niż po drogach

Skąd taka różnica?
Odp: bo w US tory należą do przewoźników towarowych, bo jakiś głupi urzędnik nie wymyślił, że przewoźnicy będą konkurować na państwowych torach.
2015-06-06 11:51:09 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
stefan banderą: różnica jest jeszcze jedna. Tam sa linie w większości jednotorowe z infrastrukturą nie ograniczajacą wysokości i długosci składów. Tam może jechać pociag towarowy o długości 110 wagonów i więcej ciągnięty przez 5 lokomotyw spalinowych mający po 2 kontenery na wagonie. To też obniża koszty i to znacznie. Pokaż mi kraj w Europie ( oprócz Rosji) gdzie wyjedzie towarowy o długości 3 km? A o utrzymaniu linii w USA ( tory i urządzenia SRK) to my jestesmy ho ho i jeszcze trochę za nimi. Sama automatyzacja to pikuś. a konserwacja takich urzadzeń. Wskaż mi który przewożnik towarowy w Polsce jest w stanie utrzymać dwutrową linię w pełni zelektryfikowana z SSP na przejazdach i stacjach co 10 km. I 50% urządzeń na tej linii to mechaniczne scentralizowane. I plus komisyjne badania rozjazdów przeglądy mostów wiaduktów itp. Koszty takiego przewożnika zeżra po kilku miesiacach.
2015-06-06 12:46:39 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@ARON
a ty łapiesz się do tych co majom zaległości czy do tych drugich??:)
2015-06-07 10:07:28 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ z PLK
no tak. Tylko państwo podoła temu wyzwaniu.
Zwłaszcza te komisyjne badania rozjazdów co m-c..
Jak to dobrze, że ciągle mamy nasze PKP narodowe..
@Malopolanin
Zrozumiałem! Tak. Należę do 3,26% i jestem z tego dumny!
2015-06-08 06:44:14 Autor: diabelska turbina
---.222.149.178
misiu , a dlaczego się wyludnia? A dlatego, że młodzi nie mają pracy w pobliżu, a jeśli mają, to nie mają czym dojechać bo odkąd padł miejscowy PKS nie ma komu wozić ludzi. A dlaczego padł PKS? Bo busiarnia zabrała mu dochodowe trasy, z których dopłacał do tych deficytowych. A dlaczego? A dlatego, że jakiś urzędniczyna od siedmiu boleści w starostwie/województwie* pozwolił na rozkładową samowolkę.
W okolicach 1995 roku ma trasie Lublin - Kraśnik/Kraśnik Fabryczny jak zaczęły jeździć te blachosmrody wyglądało to tak: 4:35 planowy PKS do Lublina z Kraśnika a o 4:34 na jego miejsce podjeżdżał już pan Ździsio swoim mercem 300 i skasowawszy za pół ceny PKSu zabierał ile weszło. I tak to się toczyło. Mógł sobie pozwolic na pół ceny, bo jeździł na opale i płacił KRUS i ryczałt, a na pytanie o bilet z uśmiechem na ustach odpowiadał pytaniem: a na ch..j ci bilet?
PKSy padły, ceny biletów poszły w górę, sporo ludzi nie mając alternatywy, bo pociągi przestały jeździć a na torach wybudowano obwodnice albo ścieżki rowerowe zakupiło swoje samochody. I mamy taka a nieinną sytuację transportową.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS