NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Dziewięciu chętnych na realizację wielkiego programu przejazdowego

| Jakub Madrjas 02.03.2017 21

Dziewięciu chętnych na realizację wielkiego programu przejazdowego
Fot. PLK
PKP PLK otworzyły oferty w wartym do 280 mln złotych przetargu na przebudowę przejazdów kolejowych w całym kraju. 
Przetarg PKP PLK pod nazwą „Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.2-9 „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” został ogłoszony w listopadzie. Szacunkowa wartość zamówienia to 280 mln zł z 400 milionów, przeznaczonych na cały program poprawy bezpieczeństwa.

W ramach I etapu projektu planowana jest modernizacja 182 przejazdów kolejowych na 73 liniach kolejowych w 16 województwach. Projekt zaplanowany jest do realizacji w latach 2017-2019. Szeroko na temat całego programu "Rynek Kolejowy" informował w tym miejscu. Ogłoszone w listopadzie zamówienie podzielone zostało na pięć zadań dotyczących kilku zgrupowanych zakładów utrzymania PLK (podział można znaleźć w tym miejscu).

Cena nie jest jedynym kryterium oceny - stanowi tylko 60 procent. Pozostałe kryteria to okres gwarancji (25 proc.) i dostępność linii kolejowej - czas zamknięć torowych (15 proc.). Po otwarciu ofert od w sumie dziewięciu podmiotów okazało się, że wszyscy zapewnili termin realizacji zadań na poziomie 30 miesięcy; prawie wszyscy wykonawcy zaoferowali też 60-miesięczny okres gwarancji - poza firmą Thales, która oferuje 36 miesięcy. Jedynie Kombud oraz Thales złożyły oferty na dwa, a nie na tylko jedno zadanie.

Na zadanie pierwsze (IZ Lublin, IZ Siedlce, IZ Skarżysko-Kamienna, IZ Warszawa) zgłosił się tylko jeden oferent - Zakłady Automatyki Kombud. Jego oferta to 58,3 mln złotych przy kosztorysie ma poziomie 49,2 mln zł brutto. Czas zamknięć torowych niezbędnych do realizacji zadania to wg Kombudu 5396 godzin.

Na część drugą (IZ Białystok, IZ Bydgoszcz, IZ Gdynia, IZ Olsztyn) zgłosiła się firma Thales z ofertą 56,9 mln zł przy czasie zamknięć torowych 1972 godziny oraz Kombud z ofertą 78,3 mln zł przy czasie zamknięć 2083 godziny. Kosztorys inwestorski to 45,5 mln złotych.

Zadanie trzecie o kosztorysie 67,65 mln zł (teren IZ Łódź, IZ Ostrów Wlkp., IZ Poznań, IZ Szczecin, IZ Wrocław; IZ Zielona Góra) chce realizować konsorcjum Alusty i Trans-tel za kwotę 77,4 mln zł przy czasie zamknięć 4690 godzin, konsorcjum EL-IN i PBIiK za kwotę 70 mln zł przy czasie zamknięć 3804 godzin oraz firma Sabel za kwotę 64,4 mln zł przy czasie zamknięć 5232 godziny.

Czwarte zadanie (IZ Częstochowa, IZ Kielce, IZ Kraków, IZ Nowy Sącz, IZ Rzeszów, IZ Sosnowiec) chcą realizować KZA Kraków razem z Bombardier ZWUS (65,8 mln zł, 3900 godzin zamknięć), KZN Rail wraz z Wadoma (50 mln zł, 3880 godzin zamknięć) oraz Thales (73,9 mln zł, 4104 godziny zamknięć). Kosztorys tego zadania opiewa na 50,4 mln złotych,

Ostatnie zadanie (IZ Opole, IZ Tarnowskie Góry, IZ Wałbrzych) chce realizować Trak Tec w konsorcjum z PRTiE Protel za 93,8 mln złotych w czasie 5484 zamknięć torowych oraz Bombardier ZWUS razem z Sabel za 68,2 mln zł przy czasie zamknięć 6120 godzin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (340)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (340)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS