NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Dziewięciu chętnych na realizację wielkiego programu przejazdowego

| Jakub Madrjas 02.03.2017 21

Dziewięciu chętnych na realizację wielkiego programu przejazdowego
Fot. PLK
PKP PLK otworzyły oferty w wartym do 280 mln złotych przetargu na przebudowę przejazdów kolejowych w całym kraju. 
Przetarg PKP PLK pod nazwą „Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.2-9 „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” został ogłoszony w listopadzie. Szacunkowa wartość zamówienia to 280 mln zł z 400 milionów, przeznaczonych na cały program poprawy bezpieczeństwa.

W ramach I etapu projektu planowana jest modernizacja 182 przejazdów kolejowych na 73 liniach kolejowych w 16 województwach. Projekt zaplanowany jest do realizacji w latach 2017-2019. Szeroko na temat całego programu "Rynek Kolejowy" informował w tym miejscu. Ogłoszone w listopadzie zamówienie podzielone zostało na pięć zadań dotyczących kilku zgrupowanych zakładów utrzymania PLK (podział można znaleźć w tym miejscu).

Cena nie jest jedynym kryterium oceny - stanowi tylko 60 procent. Pozostałe kryteria to okres gwarancji (25 proc.) i dostępność linii kolejowej - czas zamknięć torowych (15 proc.). Po otwarciu ofert od w sumie dziewięciu podmiotów okazało się, że wszyscy zapewnili termin realizacji zadań na poziomie 30 miesięcy; prawie wszyscy wykonawcy zaoferowali też 60-miesięczny okres gwarancji - poza firmą Thales, która oferuje 36 miesięcy. Jedynie Kombud oraz Thales złożyły oferty na dwa, a nie na tylko jedno zadanie.

Na zadanie pierwsze (IZ Lublin, IZ Siedlce, IZ Skarżysko-Kamienna, IZ Warszawa) zgłosił się tylko jeden oferent - Zakłady Automatyki Kombud. Jego oferta to 58,3 mln złotych przy kosztorysie ma poziomie 49,2 mln zł brutto. Czas zamknięć torowych niezbędnych do realizacji zadania to wg Kombudu 5396 godzin.

Na część drugą (IZ Białystok, IZ Bydgoszcz, IZ Gdynia, IZ Olsztyn) zgłosiła się firma Thales z ofertą 56,9 mln zł przy czasie zamknięć torowych 1972 godziny oraz Kombud z ofertą 78,3 mln zł przy czasie zamknięć 2083 godziny. Kosztorys inwestorski to 45,5 mln złotych.

Zadanie trzecie o kosztorysie 67,65 mln zł (teren IZ Łódź, IZ Ostrów Wlkp., IZ Poznań, IZ Szczecin, IZ Wrocław; IZ Zielona Góra) chce realizować konsorcjum Alusty i Trans-tel za kwotę 77,4 mln zł przy czasie zamknięć 4690 godzin, konsorcjum EL-IN i PBIiK za kwotę 70 mln zł przy czasie zamknięć 3804 godzin oraz firma Sabel za kwotę 64,4 mln zł przy czasie zamknięć 5232 godziny.

Czwarte zadanie (IZ Częstochowa, IZ Kielce, IZ Kraków, IZ Nowy Sącz, IZ Rzeszów, IZ Sosnowiec) chcą realizować KZA Kraków razem z Bombardier ZWUS (65,8 mln zł, 3900 godzin zamknięć), KZN Rail wraz z Wadoma (50 mln zł, 3880 godzin zamknięć) oraz Thales (73,9 mln zł, 4104 godziny zamknięć). Kosztorys tego zadania opiewa na 50,4 mln złotych,

Ostatnie zadanie (IZ Opole, IZ Tarnowskie Góry, IZ Wałbrzych) chce realizować Trak Tec w konsorcjum z PRTiE Protel za 93,8 mln złotych w czasie 5484 zamknięć torowych oraz Bombardier ZWUS razem z Sabel za 68,2 mln zł przy czasie zamknięć 6120 godzin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS