PKP PLK otworzyły dzisiaj koperty z ofertami na wykonanie studium wykonalności dla zadania związanego z poprawą stanu technicznego wybranych obiektów inżynieryjnych w Polsce. Drugi etap tego programu dotyczy aż dziesięciu województw i realizowany ma być w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Przedmiotem analiz studialnych jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej związanej z poprawą stanu technicznego wybranych obiektów inżynieryjnych, dostosowanie ich do obecnie obowiązujących przepisów w zakresie nośności obiektów, skrajni budowli linii kolejowej na obiektach oraz poprawą bezpieczeństwa ruchu pociągów. Sprawdzą stan obiektów
Etap drugi projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych” stanowi zadanie określone w Krajowym Programie Kolejowym w grupie projektów Funduszu Spójności realizowanych w ramach POIiŚ 2014-2020. Projekt swym zasięgiem obejmuje 10 województw: dolnośląskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, podkarpackie, śląskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie.
W ramach projektu zakładane jest osiągnięcie zadowalającego stanu technicznego oraz spełnienie wymaganych parametrów obiektów inżynieryjnych. Wykonawca dokładnie sprawdzi stan utrzymania i parametry techniczne kolejowych obiektów inżynieryjnych objętych projektem. Obiekty w złym stanie (np. gdy nie jest możliwa ich modernizacja) zostaną rozebrane i zastąpione nowymi. W przypadku, gdy obiekt nadaje się do dostosowania do nowych standardów, wykonawca zdefiniuje niezbędne działania w celu jego modernizacji.
Oferta tańsza o ok. 1 mln zł
Kwota przygotowana przez PKP PLK w ramach tego zamówienia to 3,075 mln zł brutto. W przetargu wpłynęło pięć ofert, z czego tylko jedna przewyższa kosztorys. Najtańsza pochodzi od firmy Multiconsult Polska – 2,088 mln zł brutto. Kolejne oferty pochodzą od firmy Wyg International – 2,635 mln zł brutto, Idom Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 2,801 mln zł brutto, TPF – 2,803 mln zł brutto oraz Schuessler – 4,418 mln zł brutto.
Celem realizacji programu jest poprawa bezpieczeństwa i zwiększenie możliwości prowadzenia ruchu pociągów w obrębie wybranych, objętych zadaniem obiektów inżynieryjnych. Przyczyni się to do poprawy stanu technicznego wybranych elementów infrastruktury kolejowej, co będzie miało pozytywny wpływ na rozwój oraz dostępność transportu kolejowego. Prace przeprowadzone w przyszłości mają umożliwić odwołanie istniejących ograniczeń prędkości, a także przyczynić się do eliminacji opóźnień pociągów spowodowanych złym stanem infrastruktury oraz znacząco wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.