Partnerzy serwisu:
Pasażer

Duże zainteresowanie pociągami do Brodnicy i Sierpca, ale...

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Aż 3,5 tysiąca podpisów złożyli mieszkańcy w sprawie przywrócenia połączeń pasażerskich na liniach Toruń – Sierpc i Brodnica – Sierpc. Niestety, na razie pociągi nie wrócą na linię nr 27 na tym odcinku.

O petycji informowaliśmy tutaj. Zawarto w niej dwa postulaty. Podstawowy to uruchomienie pociągu, który dowoziłby pasażerów do Torunia na godzinę ok. 7:30. Obecnie realizowany jest tylko jeden kurs w ciągu dnia, pozwalający na szybkie i komfortowe powroty z Torunia (odjazd o godz. 15:33 z Torunia Głównego) do Sierpca i pozostałych miejscowości wzdłuż biegu linii nr 27. Drugim było przywrócenie połączeń pasażerskich w relacji Brodnica – Rypin – Sierpc. Łącząca te miejscowości linia kolejowa nr 33 pozostaje niewykorzystana od ponad 15 lat, niemniej istnienie przewozów towarowych zapewnia jej pełną przejezdność, stąd nie są wymagane nakłady finansowe na rewitalizację. 

Odpowiedź negatywna, ale będą walczyć

– Zebraliśmy ponad 3,5 tyś podpisów elektronicznych i zwykłych papierowych – informuje koordynator akcji Piotr Szymański. Społecznicy otrzymali już odpowiedź od urzędu województwa Kujawsko–pomorskiego. – Niestety, jest ona negatywna, ale nie zamierzamy się podawać i będziemy działać dalej – zapewnia.

W udostępnionej Redakcji "Rynku Kolejowego" przez organizatorów odpowiedzi urząd uzasadnia, że oceny zapotrzebowania na przewozy dokonano w ramach opracowania Planu Transprotowego. Według jego zapisów, kolej ma służyć obsłudze najbardziej obciążonych linii komunikacyjnych, natomiast na terenach o mniejszym zagęszczeniu sieci osadniczej wystarczające mają być autobusy. Tak jest w przypadku odcinka Sierpc - Toruń.

Urząd zapewnia jednak, że wraz z przewoźnikiem - Arrivą - monitoruje sytuację, ale obecna frekwencja w pociągach nie uzasadnia zwiększenia liczby połączeń.

Potrzeba 2 milionów złotych

Podobna jest odpowiedź w przypadku odcinka Sierpc - Brodnica. Urząd przekazuje, że badania wprawdzie wykazały że uruchomienie pociągów spowodowałoby wzrost liczby podróży koleją, ale nie byłby on wystarczający do uzasadnienia reaktywacji połączeń. Co więcej, przebieg linii jest rozbieżny z preferencjami transportowymi mieszkańców, którzy chcą się poruszać głównie w kierunku Torunia. Koszt uruchomienia postulowanych w petycji dwóch par pociągów urząd szacuje na ok. 2 mln złotych rocznie, na co województwa nie stać. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pierwszy Flirt z czwartej umowy wykonawczej został odebrany

Tabor i technika

Pierwszy Flirt z czwartej umowy wykonawczej został odebrany

inf. pras 22 lutego 2022

Druga maszynistka w Kolejach Mazowieckich

Fotorelacje

Druga maszynistka w Kolejach Mazowieckich

inf. pras 06 stycznia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pierwszy Flirt z czwartej umowy wykonawczej został odebrany

Tabor i technika

Pierwszy Flirt z czwartej umowy wykonawczej został odebrany

inf. pras 22 lutego 2022

Druga maszynistka w Kolejach Mazowieckich

Fotorelacje

Druga maszynistka w Kolejach Mazowieckich

inf. pras 06 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5