Coraz więcej osób ze środowiska transportu szynowego zgłasza się jako uczestnicy albo wysyła zapytania związane z tegorocznym Forum Bezpieczeństwa Kolejowego (FBK, 24-25 lutego 2016 r. w Warszawie). Program Forum jest już niemal gotowy.
– Okazało się to trudnym zadaniem – mówi przedstawiciel organizatora merytorycznego Tor-Audytor, prezes Piotr Faryna. – Końcówka roku bardzo absorbowała całe środowisko ze względu na zakończenie perspektywy finansowej UE, a dodatkowo mieliśmy do czynienia z wieloma zmianami organizacyjnymi i personalnymi. Niemniej jednak, udało się uzgodnić kształt FBK, aby było to naprawdę ciekawe spotkanie, skąd będzie można wynieść dużo przydatnych informacji – dodaje. – Z najważniejszych tematów należy wymienić kwestie oceny stanu bezpieczeństwa, nowe usytuowanie i warunki funkcjonowania bocznic oraz dotychczasowe doświadczenia ze stosowania SMS, CSM RA, CSM M, MMS itp. Zajmiemy się też odpowiedzią na pytanie co jeszcze można zrobić aby zapobiegać zdarzeniom na przejazdach kolejowych, a także w jaki sposób prowadzić inwestycje, tak aby było to tak bezpieczne jak tylko to możliwe. W porównaniu np. do wypadków na drogach, polski transport kolejowy jest naprawdę bardzo bezpieczny, jednak wydaje się, że działania prewencyjne nie są w pełni wykorzystywane. Oczywiście tradycyjnie poruszymy też tematykę interoperacyjności, zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji i świadectw pod kątem bezpieczeństwa kolejowego – zapowiada prezes Tor-Audytor.
W tym roku FBK będzie trwało 2 dni, ze względu na ogrom informacji, które zostaną przekazane. FBK jest bardzo merytoryczną konferencją, a jej cel, czyli podwyższenie bezpieczeństwa kolejowego, wskazuje na wyjątkową wagę tego spotkania.
Więcej na temat samego wydarzenia, program i możliwość rejstracji