Partnerzy serwisu:
Pasażer

Duże opóźnienia na linii Łódź – Łowicz. Problemem są pociągi IC

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Duże opóźnienia na linii Łódź – Łowicz. Problemem są pociągi IC
fot. Kasper FiszerPociąg kategorii IC w Łodzi
Opóźnienia pociągów dalekobieżnych utrudniają punktualne prowadzenie ruchu na trasie Łódź – Łowicz. Jadące przez Stryków pociągi PKP Intercity cechują się dużą niepunktualnością, która wynika częściowo z awarii infrastruktury. Prawdopodobnie wkrótce kursy międzywojewódzkie znikną z jednotorowej linii nr 15.

Niedawno Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowała, że odnotowała spadek punktualności pociągów kursujących na trasie Łódź – Łowicz po skierowaniu na linię nr 15 pociągów PKP Intercity. – Usterki techniczne infrastruktury kolejowej czy opóźnienia pociągów dalekobieżnych na jednotorowych liniach powodują duże utrudnienia w realizacji założonego rozkładu jazdy – mówiła nam w styczniu Anna Kulik, rzecznik prasowy przewoźnika.

Od grudnia przez Zgierz, Stryków, Łowicz Główny i Kutno kursuje kilka par pociągów kategorii Intercity – „Wawel” z Bydgoszczy Głównej do Krakowa Głównego, „Barbakan” ze Szczecina Głównego do Krakowa Płaszowa, „Sukiennice” ze Szczecina Głównego do Krakowa Głównego oraz „Broniewski” ze Szczecina Głównego do Łodzi Kaliskiej. Rzeczywiście kursy te realizowane są często z dość znacznymi opóźnieniami.

Rozklad, którego nie dotrzymano przez cały miesiąc

Przez pierwszy miesiąc obowiązywania nowego rozkładu jazdy – od 13 grudnia do 13 stycznia – pociągi kursujące przez Łowicz i Stryków były jednymi z najbardziej niepunktualnych kursów kategorii IC. „Sukiennice” i „Wawel” w kierunku Krakowa ani razu nie dojechały do swojej stacji docelowej o czasie. Tylko raz do Łodzi planowo dotarł IC „Broniewski”. Jedynie nieco mniejsza była skala niepunktualności IC „Wawel” i „Sukiennice” w kierunku północnym.

– Opóźnienia tych pociągów ze strony PLK wynikały m.in. z usterki urządzeń sterowania ruchem kolejowym, awarii sieci trakcyjnej czy pęknięć szyn. Były też w tym czasie nieszczęśliwe wypadki – tłumaczy Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Obecnie nie ma stałej przyczyny czy stałego miejsca powstawania opóźnień dotyczących tych kursów – dodaje.

Choć skala opóźnień uległa ostatnio pewnemu zmniejszeniu, utrzymanie punktualności na jednotorowej linii nr 15 nadal stanowi poważny problem zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym przekładający się na komunikację w całym regionie łódzkim. – Nawet niewielkie opóźnienie jednego pociągu może spowodować opóźnienia innych – przyznaje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Linia jest pod stałym nadzorem służb PLK, które przygotowane są do szybkiej reakcji, aby zagwarantować ciągłość i punktualność przejazdu – zapewnia i przypomina, że poza pociągami ŁKA i PKP IC z ciągu Łódź – Zgierz – Łowicz korzystają także przewoźnicy towarowi.

IC na linii nr 15 jedynie objazdowo

Szansą na wyeliminowanie uniedogodnień mają być ciągłe prace nad grafikiem kursów. – Rozkład na odcinku Łódź – Stryków – Łowicz został opracowany m.in. z uwzględnieniem aktualnej przepustowości linii wspólnie z przewoźnikami. W czasie jego realizacji zarządca i przewoźnicy analizują każde spóźnienie, by wyeliminować takie przyczyny, które mogą być źródłem powtarzających się utrudnień – stwierdza Karol Jakubowski.

Z informacji udzielonych nam przez PLK wynika, że wkrótce trasa pociągów dalekobieżnych zostanie zmieniona. – Linia nr 15 jest w chwili obecnej linią objazdową dla remontowanej stacji Skierniewice i linii nr 1 – usłyszeliśmy w biurze prasowym spółki. Prawdopodobnie więc dopiero wówczas, gdy jednostki Flirt skierowane zostaną przez Łowicz, Skierniewice i Koluszki, pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wrócą do swej dawnej niemal wzorcowej punktualności.

PKP Intercity nie skomentowało sprawy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Posłowie żądają dymisji. „Minister jest gdzieś w Nakle”

Prawo i polityka

Ogromne opóźnienia na kolei z powodu huraganowych wiatrów

Pasażer

Jak doszło do ośmiogodzinnego opóźnienia EIC Krakus?

Pasażer

Jak doszło do ośmiogodzinnego opóźnienia EIC Krakus?

Jakub Madrjas 16 października 2018

Zobacz również:

Posłowie żądają dymisji. „Minister jest gdzieś w Nakle”

Prawo i polityka

Ogromne opóźnienia na kolei z powodu huraganowych wiatrów

Pasażer

Jak doszło do ośmiogodzinnego opóźnienia EIC Krakus?

Pasażer

Jak doszło do ośmiogodzinnego opóźnienia EIC Krakus?

Jakub Madrjas 16 października 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5