Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Drugi tor ze Słupska do Lęborka powstanie, finansowanie ustali się później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Drugi tor ze Słupska do Lęborka powstanie, finansowanie ustali się później
fot. M. Szymajda, Rynek KolejowyLinia 202 pomiędzy Lęborkiem a Słupskiem
Podczas ostatniej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego ograniczono wartość projektu modernizacji linii 202 pomiędzy Gdynią a Słupskiem z 2 mld do 1,3 mld złotych. Jak pisaliśmy, rodzi to obawy o chęć ograniczenia inwestycji. Pod znakiem zapytania cały czas stoi bowiem budowa drugiego toru do Słupska, której domagają się mieszkańcy i samorządowcy.

Wiceminister infrastruktury i rozwoju Andrzej Bittel zapewnia „Rynek Kolejowy” że rząd jest zdeterminowany, by drugi tor zbudować. Jak podaje, wątpliwości w tej sprawie ma jednak inicjatywa JASPERS (porozumienie o udzielaniu wsparcia zawarte pomiędzy trzema partnerami: Komisją Europejską, EBI i EBOR, które zapewnia państwom członkowskim wsparcie w przygotowaniu projektów unijnych – przyp. JM.).

PLK wbrew opinii specjalistów z JASPERS?

– Zdaniem JASPERS, pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem nie jest zasadna budowa drugiego toru, a wystarczy jeden tor z mijankami. My się z tym nie zgadzamy, ale musimy brać pod uwagę, że realizacja inwestycji wbrew ich opinii może skutkować odmową dofinansowania inwestycji z budżetu Unii Europejskiej – tłumaczy.

Zarząd PLK wyjaśnia, że aby nie zwiększać wartości KPK po wprowadzeniu projektu budowy GSM-R na listę podstawową, trzeba było ograniczyć inny projekt – a projekt modernizacji linii 202 jest najmniej zaawansowany na liście – nie udało się bowiem dotąd wyłonić projektanta modernizacji odcinka z Lęborka do Słupska. Zresztą zdaniem ministra Bittela, nawet zapisane uprzednio dwa miliardy złotych nie starczyłyby na budowę drugiego toru.

– Założenie jest takie, że będziemy prowadzić projektowanie pod dwa tory aż do momentu realizacji prac. Wówczas będzie można podjąć decyzję w zakresie finansowania. Cały czas trzymamy otwartą szufladę z tym projektem – powiedział Bittel.

Budowa drugiego toru możliwa ze środków krajowych


Członek zarządu PLK Włodzimierz Żmuda zapewnia, że projekt może zostać sfinansowany ze środków unijnych w zakresie jednego toru, a ze środków krajowych zostanie dobudowany drugi tor. Zapewnia, że wszystkie prace projektowe będą wykonane w oparciu o założenie linii dwutorowej. Nawet obiekty inżynieryjne mają być od razu gotowe na dwa tory.

– JASPERS nie neguje tego, że w ciągu 15-20 lat drugi tor będzie potrzebny. Po prostu uważa, że jest za wcześnie na tę inwestycję – podsumowuje.

O zmianach w Krajowym Programie Kolejowym więcej piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5