Stołeczna Szybka Kolej Miejska zamówiła w nowosądeckim Newagu dodatkowe trzy elektryczne zespoły trakcyjne 35WE. Wartość zamówienia wraz z 3 letnim okresem utrzymania wyniosi 81,7 mln zł netto. Łącznie w barwach warszawskiej SKM będzie jeździć 9 tego typu pojazdów.
Zarząd SKM skorzystał z opcji dotyczącej zwiększenia zakresu podpisanej wcześniej umowy z nowosądeckim producentem taboru i Millennium Leasing na dostawę w formie leasingu elektrycznych pojazdów trakcyjnych 35WE o 50 proc. Wcześniej SKM Warszawa zamówiła sześć pociągów typu 35WE za łączną kwotę 201 133 856,98 zł brutto.
Bazą dla konstrukcji 35WE jest pociąg 19WE jeżdżący w barwach warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej od kilku lat. Można je poznać po układzie siedzeń w stylu "metro" i wysokiej, ale położonej na jednym poziomie podłodze. Pociągi 19WE oraz 35WE mają wiele wspólnego - m. in. układ napędowy. 35WE jest dłuższy o dwa dodatkowe człony i ma zróżnicowaną wysokość podłogi - jest ona obniżona w wejściach do pojazdu.
Całkowita długość 35WE dla SKM Warszawa to 111 metrów, co czyni go najdłuższym zespołem trakcyjnym w Polsce. Pociąg mieści dzięki temu aż 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Technicznie składa się z dwóch trójczłonowych części. Każda z nich ma na początku i na końcu wózek napędowy. Człon środkowy jest zawieszony na wózkach tocznych Jacobsa.