Spółka Torpol otrzymała z PKP PLK zamówienie z tzw. wolnej ręki na dodatkowe prace na towarowej obwodnicy Poznania.
W styczniu oferta Torpolu
została wybrana przez PKP PLK jako najkorzystniejsza na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 395 Zieliniec – Kiekrz. Prace wyceniono na 17,3 mln zł netto.
W ramach projektu przewidziano prace w torze nr 2 lini 395 od km 3,300 do km 4,500; od km 9,000 do km 13,353; od km 14,635 do km 19,330 oraz w budynku nastawni na stacji Poznań Piątkowo w celu przywrócenia prędkości konstrukcyjnej do 90 km/h. Teraz PLK zdecydowała się w ramach kontraktu zlecić Torpolowi prace na linii kolejowej nr 394 Krzesiny – Kobylnica – w torze nr 1 od km 12,050 do km 15,945. Dodatkowe zadanie jest warte 5 207 433,75 złotych netto, czyli 30 procent wartości pierwotnej inwestycji.
Jak tłumaczy PLK, zamówienia udzielono z tzw. wolnej ręki ze względu na to, że "polega na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych". Na etapie postępowania przetargowego PLK przewidziała na podobne roboty i usługi dodatkowe kwotę aż 12,4 miliona złotych.
Stowarzyszenie Metropolia Poznań chce wykorzystać towarową obwodnicę miasta na budowę kolei miejskiej.
Piszemy o tym tutaj oraz
tutaj.