NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Do modernizacji w tej perspektywie 9 tys. km torów

| Elżbieta Pałys 13.02.2017 100

Do modernizacji w tej perspektywie 9 tys. km torów
Fot. Remigiusz Ploetz
– Modernizacja obejmie 9 tys. km torów, z tego co najmniej 350 km z dostosowaniem do prędkości 200 km/godz. w ruchu pasażerskim. Do tego sprawne połączenia między aglomeracjami oraz istotna poprawa w kolejowych przewozach towarowych – takie efekty obecnej perspektywy finansowej na kolei zapowiada członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe Włodzimierz Żmuda.
Według Krajowego Programu Kolejowego, długość przebudowanych linii kolejowych (w km toru) ma na koniec tego roku wynieść 500 km, a na koniec 2023 roku – 9 tys. kilometrów. – Na pewno zyskają największe miasta. Po zakończeniu obecnej unijnej „siedmiolatki” będzie można przemieszczać się między największymi miastami z prędkością co najmniej 100 km/godz. – przekonywał podczas konferencji Zmieniamy polski przemysł w Warszawie Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PKP PLK.

Aglomeracje, takie jak Warszawa, Kraków, Trójmiasto czy Łódź mają zyskać nie tylko na połączeniach między sobą. Poprawić ma się także transport kolejowy wewnątrz każdego z tych miast. To za sprawą takich inwestycji, jak budowa tunelu w Łodzi, trasy średnicowej w Warszawie czy torów aglomeracyjnych w Krakowie, gdzie dobudowane mają być dwa tory i estakada.

Nacisk na przewozy towarowe 

– W poprzedniej perspektywie kładziono nacisk głównie na przewozy pasażerskie – zauważył Żmuda. – Teraz już patrzymy na ciągi towarowe – dodał. I wskazał na ciąg kolejowy ze Śląska do portów, połączenia do przejść granicznych czy odtwarzanie punktów ładunkowych. – To są wszystko małe rzeczy, ale one się sumują na inne podejście, na to, że transport towarowy będzie wyglądał inaczej.

Jak wskazał, najważniejsza będzie poprawa w zakresie czasu przejazdów. – My, jako kolej, tracimy na czasie w konkurencji z przewozami drogowymi – powiedział przedstawiciel PKP PLK.

Kolejne środki z programów regionalnych

W odróżnieniu od poprzedniej perspektywy, kolejarze mają teraz do dyspozycji także środki z Programu Polska Wschodnia. – W ramach tego programu, który w poprzedniej perspektywie nie był dostępny dla kolei, będziemy mieli całą magistralę wschodnią, która połączy główne miasta na ścianie wschodniej – mówił Żmuda. – To zintensyfikuje transport – powiedział.

Jak poinformował, w ramach Programu Polska Wschodnia, kolej ma do wykorzystania 2,5 mld zł. Natomiast marszałkowie województw, w ramach regionalnych programów operacyjnych, dodatkowo wydadzą 4,6 mld zł. Będą one przeznaczone na te połączenia kolejowe, które są istotne z lokalnego punktu widzenia.

– Suma tych programów da nam na pewno to, że międzyaglomeracyjnie będziemy lepiej jeździć, aglomeracyjnie będziemy lepiej jeździć, a także towarowo i lokalnie. Tak widzę owoce tej perspektywy – podsumował Włodzimierz Żmuda.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (40860)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (40860)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS