- Dzięki temu historycznemu przejazdowi pociągu Niemcy i Wielka Brytania będą w przyszłości jeszcze bliżej siebie – powiedział Ruediger Grube podczas prezentacji pociągu ICE w Londynie. Wczoraj po raz pierwszy przejechał tunelem pod kanałem La Manche.
Po udanej próbie przejazdu przez tunel pod kanałem La Manche, Deutsche Bahn po raz pierwszy zaprezentowała pociąg ICE w Londynie. W wydarzeniu na dworcu St. Pancras uczestniczyli: sekretarz stanu w brytyjskim miniesterswie transportu Theresa Villiers, Peter Ramsauer, minister transportu Niemiec oraz Ruediger Grube, prezes Deutsche Bahn.
- Dzięki temu historycznemu przejazdowi pociągu Niemcy i Wielka Brytania będą w przyszłości jeszcze bliżej siebie. To pierwszy krok milowy na drodze do uruchomienia regularnych połączeń pociągów ICE do Londynu w 2013 roku – powiedział szef niemieckiego przewoźnika narodowego. – Konsekwentnie wykorzystujemy możliwości, które daje nam zliberalizowany, europejski rynek kolejowy, aby zapewnić naszym klientom doskonałą alternatywę dla podróży lotniczych – dodał Grube.
- Planowane połączenie między Frankfurtem, Kolonią i Londynem będzie ogromnym krokiem naprzód dla europejskiego rynku kolejowego. Oznacza to bardzo duże korzyści gospodarcze dla tych metropolii. Dzięki temu połączeniu biznesmeni oraz turyści będą mogli skorzystać z niezwykle atrakcyjnego połączenia między Menem, Renem i Tamizą – powiedział Peter Ramsauer.
- Podróżni już mogą się cieszyć z tego, że od 2013 podróż między europejskimi metropoliami będzie łatwiejsza i mniej szkodliwa dla środowiska. Dla wielu osób pociągi dużych prędkości są wygodniejszą alternatywą dla samolotów i samochodów. Dzięki nim mogą wysiąść bezpośrednio w centrum miasta i pracować podczas podróży. Jestem przekonana, że to nowe połączenie z Europy Kontynentalnej zostanie dobrze przyjęte przez podróżujących służbowo i turystów. Mogą one być też dobrze przez nas widzianym dodatkiem dla rządowych planów rozwoju kolei dużych prędkości w Wielkiej Brytanii – powiedziała Theresa Villiers.
W miniony weekend w tunelu pod kanałem La Manche we współpracy z zarządcą tunelu przeprowadzono próby bezpieczeństwa i ćwiczenia ewakuacyjne pociągu ICE. Wyjaśnienie aspektów bezpieczeństwa jest pierwszym krokiem procedury przyznania pozwolenia pociągom DB do poruszania się w tunelu, które ma nastąpić za trzy lata. Wraz ze zmianą rozkładu jazdy w grudniu 2013 roku mają pojawić się trzy pary pociągów ICE jeżdżących między Frankfurtem a Londynem między Kolonią, Brukselą i Lille. Jednocześnie DB przewiduje uruchomienie połączenia do Londynu przez Rotterdam, Amsterdam i Brukselę. Czas przejazdu z Kolonii do Londynu nie powinien przekroczyć czterech godzin, a z Frankfurtu do stolicy Anglii pociąg powinien dotrzeć w niewiele ponad pięć godzin.
- Na tych trasach będziemy korzystać z pociągów ICE 3 serii 407 (Velaro D), które są najbardziej zaawansowanymi pociągami dużych prędkości w Europie spełniającymi najwyższe standardy bezpieczeństwa, komfortu i efektywności – powidział Ulrich Homburg, członek zarządu DB ds. przewozów pasażerskich.
Deutsche Bahn zamówiła od niemieckiego Siemensa 15 takich pociągów. za 500 mln euro. Będą one rozwijać prędkość do 320 km/godz.. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone w 2011 roku, a ostatni ma wyjechać na tory wiosną 2012 roku.