NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Deutsche Bahn wjechała do Londynu

| wś, Rynek Kolejowy, 20 października 2010 20.10.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
2010-10-20 10:17:24 Autor: wrzesien91
---.chello.pl
Świat promuje konkurencję, a Intercity ją zabija...
2010-10-20 10:25:28 Autor: Marcin_1
---.227.131.104
No właśnie, czy ktoś sobie wyobraża żeby Angole (słynący ze swego poczucia odrębności) nagle powiedzieli że nie wpuszczą ICE do Londynu bo na tej trasie może jeździć tylko Eurostar? Takie rzeczy tylko w Polelandii....
2010-10-20 10:30:54 Autor: thomas
---.web.vodafone.de
Proponuje dogadac sie z Niemcami i na szczeblu Unijnym zaczac promowac polaczenie Warszawy z Frankfurtem nad Menem Koleja Duzych Predkosci przez Wroclaw i Drezno (od Wroclawia do granicy jest ok 200 km) . Niemcy rowniez planuja polaczyc Drezno z reszta kraju pociagami ktore poruszaja sie 350 km/h. Wtedy bylo by mozna pojechac z Warszawy do Londynu, Paryza, Brukseli itp.... pociagami duzych predkosci ale takie rozmowy , plany i ich finansowanie trzeba zaczac JUZ a nie za 10 lat .
Pozdrawiam
2010-10-20 10:58:50 Autor: kovaL
---.dec.pl
@thomas,

tak, tak 350kmh Frankfurt-Dresden - chyba w 2075 roku.
A jeśli wysilisz się spojrzysz na mapę, to jedyne sensowne połączenie to: Warszawa-Poznań-Berlin-Hannover-KĂśln i dalej Paryż lub Londyn. Przez Frankfurt jest dość na około, a dobra infrastruktura Berlin-KĂśln już jest.
2010-10-20 11:09:29 Autor: Anchois_45
---.toya.net.pl

Anchois_45
\"Świat promuje konkurencję, a Intercity ją zabija...\"

I właściwie w tym zdaniu zawiera się cała działalność kolei w PL, zwłaszcza na E65. IC już prawie jak Prezes PiS... jesteśmy jedynym słusznym przewoźnikiem, PR stoi tam gdzie stało ZOMO... itd.

No jakieś analogie są ;)
2010-10-20 11:17:45 Autor: wer
---.dip.t-dialin.net

wer
DB z SNCF uruchamiaja od nowego roku polaczenia ICE/TGV z Frankfurtu do Nizza przez Lyon, obok istniejacych Monachium- Paryz, Frankfurt - Paryz.

A jeszcze pare lat rowniez dolaczy RENFE do siatki polaczen do Francji.
Obecnie sa prowadzone budowy nad brakujaca linia po fransuskiej i hiszpanskiej stronie.
Hiszpanie planuja pociagi Mardyt-Barcelona-Paryz-Londyn.
2010-10-20 11:18:13 Autor: Anchois_45
---.toya.net.pl

Anchois_45
@thomas

W Europie rozmowy prowadzi się na konkretach a nie na fantazjach. U nas są plany, plany, plany. Tam jest już gotowe wszystko, można organizować ludziom ofertę.
Denerwuje mnie takie myślenie. Mamy w Polsce zdegenerowaną infrę a marzymy o KDP, połączeniach do Londynu... absurd absurdem pogania. Nie potrafimy stworzyć marki InterCity z prawdziwego zdarzenia (różnice w zestawieniach składów) a mierzymy w luksusowe przewozy zagraniczne. Ja wiem, że medialnie to można na tym wypłynąć ale sorry, trzeba najpierw zrobić porządek w domu.
2010-10-20 11:55:33 Autor: pija7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A kiedy ICE dotrze wreszcie do Wrocławia Hbf ???
Kiedy wreszcie modernizacja od Horki po niemieckiej stronie ?
No i sygnalizacja, przejazdy po polskiej....
2010-10-20 11:57:44 Autor: thomas
---.web.vodafone.de
@ kovaL
od roku 2000 do Drezna , Lipska( w ktorym mieszkam), Erfurtu jezdza pociagi ICE co prawda nie 350 km/h ale 200.Powoli trwaja modernizacje i budowy nowych odcinkow czescia tego systemu jest rowniez tunel przebiegajacy pod calym miastem Lipsk ktory jest na etapie prac wykonczeniowych.
http://www.citytunnelleipzig.de/
2010-10-20 12:04:28 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
no to mamy IV rzeszę ... kolejową
2010-10-20 12:50:52 Autor: poznań
---.cable.net-inotel.pl
ach gdyby nie ta I wojna światowa to i Poznań, Wrocław, Szczecin miałby ICE jużdawno.
Wszystko przez tych polityków i \"trepów\" bawiących się w wojny
2010-10-20 14:49:20 Autor: wer
---.dip.t-dialin.net

wer
@ poznań
Te polaczenie bylyby juz dawno, bo w Niemczech nie ma miasta tak duzych jak Szczecin, Poznan, czy Wroclaw, czyli ponad 400 tys mieszkancow bez polaczen ICE..... to byloby oczywiste, ze miasta te mialyby polaczenia juz od 10-15 lat ICE....................
2010-10-20 15:26:33 Autor: Andy z Berlina
---.110.42.190
@wer:
czyli wina jest po stronie niemcow, bo gdyby nie zaczely wojny, to te miasta by nalezaly nadal do niemiec, i mialyby ICE ...
2010-10-20 16:32:53 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
\"Denerwuje mnie takie myślenie. Mamy w Polsce zdegenerowaną infrę a marzymy o KDP, połączeniach do Londynu... absurd absurdem pogania. Nie potrafimy stworzyć marki InterCity z prawdziwego zdarzenia (różnice w zestawieniach składów) a mierzymy w luksusowe przewozy zagraniczne. Ja wiem, że medialnie to można na tym wypłynąć ale sorry, trzeba najpierw zrobić porządek w domu.\"

I O TO właśnie chodzi!!! Jak widać są jeszcze rozsądni ludzie w tym kraju a nie tylko KaDePe i KaDePe... Co niektórzy gorącogłowi chcieliby 350 km\\h, tymczasem ile obecnie jeżdżą pociągi? 60? Zamiast równomiernie rozwijać infrę, to inwestuje się w trasy, które są w całkiem niezłym stanie, albo remontuje się je w nieskończoność (vide CMK).... tak to my, proszę Państwa, w lesie się znajdziemy, a nie w Europie...
2010-10-20 20:14:56 Autor: DRaj
---.75.193.3
nie tylko Poznań ale i Bydgoszcz, pewnie i nadgraniczny Toruń oraz Olsztyn a także - przedw szytskim - Tczew (i to szybciej niz Poznań!) poprzez skomunikowanie z Królewcem i Berlinem oraz Górny Śląsk a może i Kraków (poprzez sąsiedztwo) a może nawet Lwów a wtedy po drodze także tarnów, rzeszów i Przemyśl miałyby także dostę po połaczeń ICE
2010-10-21 09:30:09 Autor: Misiek
---.7.117.195
Czytając te komentarza nasuwa mi się tylko jedno rozwiązanie: wystąpić o przyłączenie Polski do Niemiec jako 17. Bundesland (lub 18. jeżeli Majorce się uda wcześniej) i problem zostanie rozwiązany w ciągu następnych 10 lat. ;-)

Tylko co na to powie Jarek ?


 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS