Partnerzy serwisu:
Biznes

Deutsche Bahn wjechała do Londynu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
20-10-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 20 października 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Deutsche Bahn wjechała do Londynu
- Dzięki temu historycznemu przejazdowi pociągu Niemcy i Wielka Brytania będą w przyszłości jeszcze bliżej siebie – powiedział Ruediger Grube podczas prezentacji pociągu ICE w Londynie. Wczoraj po raz pierwszy przejechał tunelem pod kanałem La Manche.

Po udanej próbie przejazdu przez tunel pod kanałem La Manche, Deutsche Bahn po raz pierwszy zaprezentowała pociąg ICE w Londynie. W wydarzeniu na dworcu St. Pancras uczestniczyli: sekretarz stanu w brytyjskim miniesterswie transportu Theresa Villiers, Peter Ramsauer, minister transportu Niemiec oraz Ruediger Grube, prezes Deutsche Bahn.

- Dzięki temu historycznemu przejazdowi pociągu Niemcy i Wielka Brytania będą w przyszłości jeszcze bliżej siebie. To pierwszy krok milowy na drodze do uruchomienia regularnych połączeń pociągów ICE do Londynu w 2013 roku – powiedział szef niemieckiego przewoźnika narodowego. – Konsekwentnie wykorzystujemy możliwości, które daje nam zliberalizowany, europejski rynek kolejowy, aby zapewnić naszym klientom doskonałą alternatywę dla podróży lotniczych – dodał Grube.

- Planowane połączenie między Frankfurtem, Kolonią i Londynem będzie ogromnym krokiem naprzód dla europejskiego rynku kolejowego. Oznacza to bardzo duże korzyści gospodarcze dla tych metropolii. Dzięki temu połączeniu biznesmeni oraz turyści będą mogli skorzystać z niezwykle atrakcyjnego połączenia między Menem, Renem i Tamizą – powiedział Peter Ramsauer.

- Podróżni już mogą się cieszyć z tego, że od 2013 podróż między europejskimi metropoliami będzie łatwiejsza i mniej szkodliwa dla środowiska. Dla wielu osób pociągi dużych prędkości są wygodniejszą alternatywą dla samolotów i samochodów. Dzięki nim mogą wysiąść bezpośrednio w centrum miasta i pracować podczas podróży. Jestem przekonana, że to nowe połączenie z Europy Kontynentalnej zostanie dobrze przyjęte przez podróżujących służbowo i turystów. Mogą one być też dobrze przez nas widzianym dodatkiem dla rządowych planów rozwoju kolei dużych prędkości w Wielkiej Brytanii – powiedziała Theresa Villiers.

W miniony weekend w tunelu pod kanałem La Manche we współpracy z zarządcą tunelu przeprowadzono próby bezpieczeństwa i ćwiczenia ewakuacyjne pociągu ICE. Wyjaśnienie aspektów bezpieczeństwa jest pierwszym krokiem procedury przyznania pozwolenia pociągom DB do poruszania się w tunelu, które ma nastąpić za trzy lata. Wraz ze zmianą rozkładu jazdy w grudniu 2013 roku mają pojawić się trzy pary pociągów ICE jeżdżących między Frankfurtem a Londynem między Kolonią, Brukselą i Lille. Jednocześnie DB przewiduje uruchomienie połączenia do Londynu przez Rotterdam, Amsterdam i Brukselę. Czas przejazdu z Kolonii do Londynu nie powinien przekroczyć czterech godzin, a z Frankfurtu do stolicy Anglii pociąg powinien dotrzeć w niewiele ponad pięć godzin.

- Na tych trasach będziemy korzystać z pociągów ICE 3 serii 407 (Velaro D), które są najbardziej zaawansowanymi pociągami dużych prędkości w Europie spełniającymi najwyższe standardy bezpieczeństwa, komfortu i efektywności – powidział Ulrich Homburg, członek zarządu DB ds. przewozów pasażerskich.

Deutsche Bahn zamówiła od niemieckiego Siemensa 15 takich pociągów. za 500 mln euro. Będą one rozwijać prędkość do 320 km/godz.. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone w 2011 roku, a ostatni ma wyjechać na tory wiosną 2012 roku.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Specjalne malowanie pociągów z okazji 30-lecia ICE [zdjęcia]

Fotorelacje

Specjalne malowanie pociągów z okazji 30-lecia ICE [zdjęcia]

Jakub Madrjas 13 czerwca 2021

Trzydziestolecie szybkiej kolei ICE w Niemczech

Infrastruktura

Trzydziestolecie szybkiej kolei ICE w Niemczech

Artur Bogdanowicz 02 czerwca 2021

Niemcy: Takt i ICE co pół godziny

Infrastruktura

Niemcy: Takt i ICE co pół godziny

Artur Bogdanowicz 08 maja 2019

Niemcy: Trwa remont trasy KDP po pożarze pociągu ICE [aktualizacja]

Pasażer

Nie będzie połączenia KDP z Niemiec do Londynu

Pasażer

Nie będzie połączenia KDP z Niemiec do Londynu

Artur Bogdanowicz/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 19 czerwca 2018

Zobacz również:

Specjalne malowanie pociągów z okazji 30-lecia ICE [zdjęcia]

Fotorelacje

Specjalne malowanie pociągów z okazji 30-lecia ICE [zdjęcia]

Jakub Madrjas 13 czerwca 2021

Trzydziestolecie szybkiej kolei ICE w Niemczech

Infrastruktura

Trzydziestolecie szybkiej kolei ICE w Niemczech

Artur Bogdanowicz 02 czerwca 2021

Niemcy: Takt i ICE co pół godziny

Infrastruktura

Niemcy: Takt i ICE co pół godziny

Artur Bogdanowicz 08 maja 2019

Niemcy: Trwa remont trasy KDP po pożarze pociągu ICE [aktualizacja]

Pasażer

Nie będzie połączenia KDP z Niemiec do Londynu

Pasażer

Nie będzie połączenia KDP z Niemiec do Londynu

Artur Bogdanowicz/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 19 czerwca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5