Partnerzy serwisu:
Biznes

Deutsche Bahn może sprzedać Arrivę, by mieć pieniądze na pilne inwestycje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
16-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Deutsche Bahn może sprzedać Arrivę, by mieć pieniądze na pilne inwestycje
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Jak informuje dziennik „Süddeutsche Zeitung”, szef kolei Richard Lutz, Berthold Huber, odpowiadający w zarządzie Deutsche Bahn za przewozy dalekobieżne i Ronald Pofalla mają jeszcze w tym tygodniu przedstawić radykalny plan naprawy sytuacji na niemieckiej kolei.

Aby pozyskać dodatkowe środki na modernizację floty i personel koncern przymierza się do sprzedaży spółki córki Arrivy. Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) przejęły Arrivę w 2010 roku za 2,8 mld euro. Teraz liczą na pozyskanie z jej sprzedaży ok. 4 mld euro. Same obroty Arrivy jeszcze w 2016 roku wyniosły 5 mld euro. To jedna z niewielu spółek, która nieprzerwanie od lat przynosi holdingowi zyski. Nie tylko z tego powodu nawet rada nadzorcza wątpi, czy to właściwa decyzja. Wiceprzewodniczący rady nadzorczej Alexander Kirchner w rozmowie z gazetą zauważa, że w tym wypadku Deutsche Bahn zyskałby dodatkowego konkurenta. Poza tym wcale nie jest jasne, gdzie dokładnie trafiłyby pozyskane ze sprzedaży środki.

Konieczność inwestycji na niemieckiej kolei nie schodzi z czołówek tutejszych gazet. DB boryka się z wieloma technicznymi problemami, duże opóźnienia pociągów negatywnie wpływają na wizerunek przewoźnika. DB chce zainwestować łącznie 5 mld euro w infrastrukturę i personel. Do tej pory przewoźnik przedłożył plan finansowy na jedną piątą tej kwoty.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5