Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Darmowy transport publiczny przyszłości? W programie lojalnościowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Maciej Kruszyna, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Darmowy transport publiczny przyszłości? W programie lojalnościowym
Sprawnie i inteligentnie zarządzane miasto potrafi tak dystrybuować środki, aby zaoferować tanie, ale atrakcyjne usługi (w tym transport publiczny) dla obywateli i gospodarki. Jak skonstruować taką ofertę?

„Smart City” to proponowane lub wdrażane przekształcenia organizmu zwanego miastem rozumianego wielowątkowo i interdyscyplinarnie – społecznie, geograficznie, czy ekonomicznie. Zmiany, szeroko analizowane i omawiane, na przykład na kongresach Smart City Expo (ostatnio w Barcelonie w listopadzie 2014 r.), ująć można w kilka głównych postulatów. Chodzi o zwiększenie znaczenia głosu mieszkańców w zarządzaniu miastem i w planowaniu jego rozwoju, ale też m.in. kompleksowe rozwiązywanie problemów transportowych (miasta i jego otoczenia) traktujące przemieszczanie się w mieście jako integralną składową życia mieszkańców, gospodarki miasta oraz czynnik decydujący o jego konkurencyjności i rozwoju.

Ważną rolę dla kontaktów zarządzający – mieszkańcy, dla zwiększenia wpływu mieszkańców na decyzje, czy dla poprawy efektywności transportu odgrywa rozwój technik (tele-) komunikacji, wymiany i prezentacji informacji, działania w czasie rzeczywistym. Analitycy wskazują na możliwość i konieczność integracji dostępnych środków oraz idei w celu osiągnięcia realnych efektów zgodnych z zakładanymi celami.

Brakuje nam dobrego słowa na nazywanie przemieszczania się w mieście. „Transport” kojarzy się raczej z przewozem towarów. „Przejazdy” dotyczą korzystania z pojazdów (domyślnie – z własnego samochodu). Ucieka nam wielość dostępnych środków lokomocji, świadomość możliwości wyboru, potencjalne wykorzystanie różnych środków w ramach jednej podróży. Osobiście lubię używać słowa „podróż”, choć trudno to kojarzyć z codziennym postojem samochodu w korku lub z przebywaniem w zatłoczonym autobusie, w stresie, czy aby się nie spóźnimy do szkoły lub do pracy. Z drugiej strony swoboda jaką będzie dawała atrakcyjna oferta transportowa w mieście przyszłości może być już nazwana „podróżą”.

Promocja życia miejskiego może mieć formę „programu lojalnościowego”, zachęcającego do zamieszkania w konkretnym miejscu i przez korzystanie z lokalnych usług, zasilania budżetów podatkami. Również pośrednio, np. kupując marchewkę w lokalnym warzywniaku. Wyobrazić sobie możemy pewną kwotę oferowaną mieszkańcom do swobodnego wykorzystania na przykład na opłaty miejskie (czynsz, woda, śmieci), miejsca postojowe, przejazdy komunikacją zbiorową, rowery publiczne. Poszczególne osoby wykorzystywałyby te środki różnorodnie stosownie do swojego trybu życia oraz indywidualnych potrzeb.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zima w mieście bezpłatna w Kolejach Mazowieckich

Pasażer

Kętrzyn odlicza dni do startu bezpłatnej komunikacji miejskiej

Pasażer

Bezpłatna komunikacja to populizm

Pasażer

Bezpłatna komunikacja to populizm

Paweł Rydzyński 19 czerwca 2022

Sosnowiec: nocny transport na żądanie "sporym sukcesem". Pilotaż przedłużony

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Zima w mieście bezpłatna w Kolejach Mazowieckich

Pasażer

Kętrzyn odlicza dni do startu bezpłatnej komunikacji miejskiej

Pasażer

Bezpłatna komunikacja to populizm

Pasażer

Bezpłatna komunikacja to populizm

Paweł Rydzyński 19 czerwca 2022

Sosnowiec: nocny transport na żądanie "sporym sukcesem". Pilotaż przedłużony

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5