NUMER 05/2017
NUMER 05/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a środowisko
szukaj
Śledź nas:

Czy uda się nakłonić kolejowe spółki do szybszej obsługi niepełnosprawnych?

| Michał Szymajda 16.12.2016 29

Czy uda się nakłonić kolejowe spółki do szybszej obsługi niepełnosprawnych?
Czy uda się nakłonić kolejowe spółki do zmian korzystnych dla niepełnosprawnych?Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Biorąc pod uwagę rzeczywiste potrzeby osób niepełnosprawnych, prezes UTK zwrócił się do przewoźników kolejowych z propozycją przyjęcia w swoich regulacjach zapisów dotyczących czasu zgłaszania podróży korzystniejszych, niż te określone w obowiązujących przepisach (48 godzin przed odbyciem podróży). Zasugerował skrócenie tego okresu. Jak zareagowali na to przewoźnicy?
Obecnie przejazd osoby niepełnosprawnej musi być zgłoszony przynajmniej na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży. Z przyczyn obiektywnych nie zawsze jest możliwe zaplanowanie podróży z takim wyprzedzeniem. W związku z tym UTK wyszedł z propozycją do przewoźników, aby skrócić ten okres.

– Fakt, że większość przewoźników pozytywnie odpowiedziała na taką propozycję, a niektórzy już wprowadzili w wewnętrznych regulacjach korzystniejsze przepisy niż prawo unijne (okres 48 h w niektórych przypadkach został skrócony nawet do 12 h), jest budujący. Znaczna część przewoźników zadeklarowała również, że tego typu pomoc może być udzielana nawet bez wcześniejszego zgłoszenia z uwagi na posiadanie przez przewoźnika taboru w pełni dostosowanego do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej – mówi Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Organizatorzy mogą mieć istotny wpływ na poprawę obsługi

We wsparciu obsługi osób z niepełnosprawnością istotną rolę odgrywają również organizatorzy publicznego transportu zbiorowego. Mogą oni w ramach umów z przewoźnikiem wprowadzać i wymagać lepszych standardów obsługi pasażerów. – Zwracamy im na to uwagę w procesie opiniowania planów transportowych i umów o dofinansowanie – tłumaczy prezes Góra. – Dodatkowo powołaliśmy zespół, w skład którego wchodzą wszyscy przewoźnicy kolejowi, PKP PLK i przedstawiciele PKP SA. Liczymy, że dzięki pracy zespołu wypracujemy jednolite standardy obsługi pasażerskiej – dodaje.

Dostępność dworców istotna

Obok kwestii obsługi ważna jest też dostępność obiektów kolejowych. Przy prezesie UTK działa specjalna rada doradcza składająca się z przedstawicieli organizacji zrzeszających osoby z niepełnosprawnością oraz ekspertów w zakresie dostępności architektonicznej.

– Zidentyfikowaliśmy niską znajomość wymagań TSI PRM wśród projektantów i wykonawców. Dlatego wkrótce wydamy poradnik – wytyczne architektoniczne do projektowania uniwersalnego obiektów kolejowych. Autorami poradnika będą najwybitniejsi polscy specjaliści od projektowania uniwersalnego. Chcemy, aby w Polsce istniał jeden standard dostępności architektonicznej obiektów kolejowych – powiedział "RK" Ignacy Góra.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (2044)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (2044)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2017
NUMER 05/2017
W bieżącym numerze wiele miejsca poświęcamy sprawom taborowym i nie tylko. W raporcie zebraliśmy materiały związane z ochroną środowiska, w tym dotyczące coraz powszechniejszej na kolei budowy ekranów akustycznych oraz często budzących oburzenie mieszkańców wycinek drzew wzdłuż linii kolejowych. Ponadto w tym wydaniu rozmowy z L. Zobniowem (Anwil), A. Padzińskim (PKS Polonus), J. Oniszczukiem (PKP Intercity) oraz A. Bręczewskim (Modertrans). Podsumowujemy też trudny rok spółek giełdowych i relacjonujemy start kolei miejskiej we Wrocławiu. Analizujemy też to, jak „centralne” obiekty zdominowały infrastrukturę oraz jakie skutki przyniosło rozporządzenie „przejazdowe”.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS